Sista rycket på badrumsrenoveringen och inköp av bland annat handfat är på gång. För tillfället bor jag utomlands (i Minsk), och man blir lite knäckt över hur billigt just porslin är jämfört med i Sverige. Handfat kostar 200-800 kr, underskåp kring en tusenlapp. Det är typ en tiondel av vad motsvarande kostar hemma, så jag funderar på att köpa hem just två handfat och ta med mig hem. Det som säljs här är främst polska och ryska produkter, ibland lettiska. Många är riktigt fina! Rördelar och blandare kommer jag att handla hemma.

Min fråga: är det någon som har erfarenhet av att köpa porslin från dessa länder, och är det standardmått på uttagen för blandare och bottenventil? Det mesta på vvs-hyllan ser ut precis som hemma, med liknande cc-mått på duschblandare etc, men om någon har införskaffat just porslin och vill dela med sig av erfarenheter blir jag mycket glad!
 
jag har köpt lite från polen
köp handfat och bottenventil samtidigt.
blandar hålet tror jag är samma... men jag köpte även blandaren i polen, en polsk med 100års garanti...på vad vet jag inte :) men den håller än efter ca 5år har bytt en slang som började läcka
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.