Finns på Byggmax i Uppsala. Köpte mng meter förra veckan.
 
Mikael_L
Var lugn, nymodigheter kommer till skåne också.
Ni har säkert ändspontat där år 2030 eller åtminstone 2050 gissar jag. :D

Då har vi i sverige förövrigt börjat använda undertak av kompositmaterial som är helt mögelfria, men det får väl bli i en annan tråd i framtiden det, då ... :p
 
Jag köpte på Byggmax för ett par år sen och enligt hemsidan har de fortfarande i Kungsängen, åtminstone om man går efter bilderna.
 
Va...finns det överhuvudtaget råspont som INTE är ändspontat???
 
Mikael_L skrev:
I höstas stötte jag på en nyhet för mig.
Ändspontad glespanel, 28x70.

Perfekt i innertaken, bara skjuta ihop skarvar var som helst, inget spill. d^_^b

Men "min bygghandlare" kunde tyvärr inte få tag på den. :S
Jag använde det 2003....:D
 
byggmax hemsida visar ändspontat men enligt när man ringer till dom så har dom inte det
 
Mikael_L
Han du pratar med kanske inte vet vad ändspontad råspont är ... :rolleyes:
 
jo det lät som det, dom ända jag hittat som har det är k-rauta men dom hade bara 600meter.
Det verkar som att ingen vill ta hem det för att då köper klart folket mindre råspont när kan skarva var som.
Sista hoppet är nu bauhaus.
 
turmenator skrev:
byggmax hemsida visar ändspontat men enligt när man ringer till dom så har dom inte det

Men är byggmax personal tillräckligt kvalificerad för att svara på en sådan enkel fråga? Varför ens handla där? är det billigt eller är det bra kvalitet?
 
Enk Projektet skrev:
[länk]
Byggmax i Malmö......
Bilden på virket är inte specifikt från Malmö. Det är samma bild oavsett vilken butik du väljer.
 
raveper skrev:
Men är byggmax personal tillräckligt kvalificerad för att svara på en sådan enkel fråga? Varför ens handla där? är det billigt eller är det bra kvalitet?
Kvaliteten är ungefär samma som alla andra virkeshandlare, priserna hör till de absolut lägsta, konceptet butikerna är byggda efter gör det lätt att plocka själv.

Men de erbjuder inte konsultation, det ska man vara medveten om. Så om man inte vet vad man ska ha så är inte Byggmax rätt ställe.
 
Det är mycket riktigt ett geografiskt fenomen.
Söder om småland-gbg verkar det inte som att folk lärt sig uppskatta ändspont, vilket för mig är en gåta då det är överlägset mycket smidigare att lägga.
 
Enk Projektet skrev:
[länk]
Byggmax i Malmö......
Det är 3 olika bilder på råsponten, och den 3:e bilden visar utan ändspont.

Byggmax fungerar precis som alla andra bygghandlare, dom köper lokalt, så det är upp till sågverken ifall dom har ändspontat eller inte, och samma sågverk levererar till en massa olika handlare inom ett visst geografiskt område, så det låter helt normalt när alla från uppsala och stockholm säger att alla säljer ändspontat, medans skåningarna inte kan hitta det någonstans.
 
andersmc skrev:
Kvaliteten är ungefär samma som alla andra virkeshandlare, priserna hör till de absolut lägsta, konceptet butikerna är byggda efter gör det lätt att plocka själv.

Men de erbjuder inte konsultation, det ska man vara medveten om. Så om man inte vet vad man ska ha så är inte Byggmax rätt ställe.
Jag har handlat virke och byggmaterial för drygt 300´000:- senaste 5 åren, och handlar så mycket som möjligt på byggmax, trots att jag har 8 mil tur och retur så lönar det sig för mig att köra dit om jag handlar för mer än 4-500:-
Förutom priset så är det mycket smidigare att handla på byggmax än vad det är på någon "riktig" bygghandlare som finns här omkring.

De flesta "riktiga" bygghandlare här omkring har det trångt och j-vligt, dåligt med prismärkning, och omständigt att hitta någon som räknar virket när jag vill betala.

På byggmax vet jag lagersaldo och priser innan jag kör hemifrån, det är gott om plats när man ska lasta, och det står alltid folk vid mätstationen (även om det självklart är kö ibland)

Jag har handlat på de flesta Byggmax i skåne och blekinge, och har varit nöjd hos alla.

Angående konsultation så beror det på personalen, det är ju inte erfarna snickare som står i kassan, men jag har å andra sidan inte påstå att jag fått någon vidare kvalificerad hjälp dom gånger jag handlat på någon "riktig" bygghandel heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.