pason_67 skrev:
Säkert personligt. Men jag använder tapatalk mest så jag missar aldrig nya ämnen. Men hade sluppit se svar typ "den var blå"
Då får du istället se trådar med rubriken typ "den var blå" så sållandet slipper du inte.

För de som inte är intresserade av Lidl skulle det bli rätt jobbigt att sålla bort flera trådar istället för en, speciellt om man inte heller är intresserad av import från UK etc. etc..

En tråd är ju tänkt att behandla ett ämne, inte en tråd per inlägg...
 
Attans. Alla mot mig.

Tycker i alla fall att det vore bättre med en ny tråd "halva priset på alla makita på axminster" än att hitta detta två veckor försent i inlägg 2356 i tråden "import från UK"

Men det är ju bara jag.
 
Och dessutom. Lite tråkigt med en tråd om golv, en om tak osv. Lite nyanser tål vi väl?
 
pason_67 skrev:
Säkert personligt. Men jag använder tapatalk mest så jag missar aldrig nya ämnen. Men hade sluppit se svar typ "den var blå"
Jag har ingen kommentar, utan skriver bara för att retas med pason_67 :D:p;)

Glad midsommar!
 
Om man vill få till det med bara tips så ska man inte skapa en ny tråd för varje vecka utan man ska ha en tråd som bara innehåller tips och som man inte får kommentera i utan det får ske i en annan tråd.
Jag är aktiv i något sådant forum som fungerar så men det är inget jag föredrar egentligen för det blir ett stelt och inte så levande forum.
 
Nyligen hemkommen med lidls vinkelslip, parkside. Är riktigt saftig, både fysiskt och effektmässigt, är på 2000w. Synd dock att det inte ingick några kapskivor, men det får jag väl ta och handla imorrn.
 
Dessutom är den iaf till utseendet väldigt lik bosch GWS 22-180 JH
 
Mikael_L
Är det mjukstart på den vinkelslipen?
Den kan väl annars bli lite giftig när man slår igång den? :rolleyes:


Själv var jag till Lidl härom dagen.

Ner i korgen slank det i alla fall en sån där bilreparations-sladdlampa med 8w lysrör för en 50-lapp.
En multifjärr för 70:- som funkade utmärkt och löste alla mina problem.
En Brother märkmaskin och 4 st enkla vägguttag för 40:- :O
Vägguttagen blir några tillfälliga uttag under byggtiden, så jag inte skadar de som sen ska sitta permanent.

Jag var liten sugen på en sladdvinda med 25 meter 1,5 mm2 kabel och 4 uttag, som såg väldigt bra ut för det låga priset av 220:-, men då jag redan har två sladdvindor var det ganska lätt att hejda sig. ;)


Men tänk, som vanligt glömde jag att köpa mat. ;)
 
Det trista (eller utmärkta, vad det gäller plånboken) med Lidl är att de bara säljer sina verktyg på rätt korta kampanjer. Hade de haft hela sitt sortiment ständigt tillgängligt hade de helt ritat om kartan för hempulares verktygköp. Företag som Biltema, Jula och Classe hade verkligen fått hålla i hatten.

(Hempulare och hempulare, jag har sett proffs med Lidl-verktyg med, för den delen.)
 
Är det ngn mer än jag som har vågat sig på grovdammsugaren för 699 kr? Rostfri behållare 30l, maskinuttag, 1500 W motor o våtsugning. Jag ska ha den på landet så den lär duga där för mina ändamål. Än har jag inte provat den, men videon nedan bådar ju gott!:)
http://www.lidl.se/cps/rde/xchg/lidl_se/hs.xsl/index_17071.htm
 
ClasseClas skrev:
Är det ngn mer än jag som har vågat sig på grovdammsugaren för 699 kr? Rostfri behållare 30l, maskinuttag, 1500 W motor o våtsugning. Jag ska ha den på landet så den lär duga där för mina ändamål. Än har jag inte provat den, men videon nedan bådar ju gott!:)
[länk]
Jag tycker den ser bekant ut, undrar om inte någon som var mycket lik till utseendet var med i ett test i tidningen gds för inte så länge sedan. Jag ger iofs inte många ören för deras tester, men ändå.
 
I nummer 03/2011 finns testet. Einhell har en maskin som är ganska lik, samma bas, behållare men ser lite annorlunda ut på toppen. Jag vet vad jag tycker om einhell, och gds satte den som testvinnare, med mina erfarenheter av einhell bekräftar det bara min uppfattning om värdet av gds tester. Men helt värdelös kan den ju inte vara om den blir testvinnare, och enligt testet kostar den 1695:-, den i testen är på 1150w.

Ifall du inte har gds och pm-ar mig din epost kan jag skicka över testet som pdf om du vill.
 
Jo, de ser lika ut nertill. De är kanske byggda i samma fabrik. Einhell är ju ingen hit i mina ögon, men nu har jag chansat den här gången. På landet blir den inte använd så frekvent.
 
Mikael_L
thomasx skrev:
den i testen är på 1150w.
På en dammsugare med maskinstart är låg effekt på själva dammsugaren eftersträvansvärt, så inte säkringen går.
Med 1500W på dammsugaren har man ju bara 800W "över" till elverktyget.

Sen vill man ju att den suger lika bra, trots sin lägre effekt. :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.