Zixten skrev:
Ett hydrulrör / slang till servon på min förra bil läckte.
"Min" reparatör åkte till märkesverkstaden för att köpa en ny, kostade en bit över 3 000:- han åkte vidare till hydraulikfirman och fixade en ny slang där istället.
Slutpriset inklusive arbete blev ca 800:-
Så jag hade tur och slapp betala dyrt.
När jag råkade ut för samma sak noterade slangfirman vad det var jag hade för slang med mig "servoslang till BMW " sa han kunnigt och prissatte därefter. Den firman besöker jag inte igen.

Annars tycker jag att jag någon gång borde lära mig att inte köpa bilmodeller som är i ena änden av broschyren eftersom delarna tenderar att vara dyra. BMW M5, Audi S6, Golf VR6, Mitsubishi Evolution och Voyager 2.0 kostar extra att ha...;)
 
Att stycka av en tomt, söka bygglov, lagfart m.m. Man har bara en lunta med papper som säger att jag äger tomten som jag redan visste storleken på samt en hel del fakturor. +30k

/C
 
En sunkig liten bostadsrättsetta i Stockholm för 725000 kr. Löjligt dyrt.

Då fick man ju inte ens en lägenhet, utan endast medlemskap i en förening och rätt att bo i lägenheten. Den rätten är dock såld igen för många år sedan till ett ännu mycket löjligare pris.
 
Panikfrukost när magen är helt tom på Arlanda?!

Annars är det väl ett mäklararvode när det känns som man gör hela jobbet själv (priset att komma in på hemnet?)
 
myrstack skrev:
Panikfrukost när magen är helt tom på Arlanda?!

Annars är det väl ett mäklararvode när det känns som man gör hela jobbet själv (priset att komma in på hemnet?)
Hum, en räkmacka och en starkbira för 270kr eller så menar du? :)

Numera pröjsar du 5000kr och sköter visningar själv.
Mäklare var väl något om behövdes på tiden innan Internet fanns?
 
Chrissofsweden skrev:
Att stycka av en tomt, söka bygglov, lagfart m.m. Man har bara en lunta med papper som säger att jag äger tomten som jag redan visste storleken på samt en hel del fakturor. +30k

/C
Antar du menar flera fakturor med +30k på varje?

Känner igen det där. q(;^;)p
40 avstyck
40 el
30 bygglov

Men det går att ha värre problem här i livet :cool:
 
allting till mobilkranar...... där en normal växellådsrenovering till en 80-tonare går på ca 300k
iofs inget jag själv behövt köpa.
 
Fasadplugg för att fästa alla reglar i lättbetongstommen när vi rev ner teglet och tilläggsisolerade och satte på träfasad. En kostnad på nära 10' som inte räknat med + hyra av byggställning i tre månader på 50'... Men man lär så länge man lever!!! Glad midsommar på er alla hempulare, skål!!!
 
Pantbrev + lagfart = 100 000:- :@
En flaska sportdryck (vanlig sån där blå) 60:- på flygplatsen i turkiet för ~10 år sedan.
Ventilshims till hojen 120:-/st

Annars har jag nog klarat mej bra från "måste ha" grejer som ofta är de som blir dyra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.