cederbusch skrev:
Kunde man gilla inlägg hade jag gillat SOCKEPLAST´s inlägg. Helt med på de noterna.
+1 ;)

Men det kan hända att man blir tvungen på äldre dagar :(
 
Aldrig mer lägga grästak...

Först gräva ut en fyrkant
Transportera till vedtranspotören
Ta emot gräsblocket
Placera ut det

Tre dagar, 10-14timmars dagar.


Värt det? Ja, en gång. Men aldrig mer.

/Christian
 
  • IMG_2283.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Chrissofsweden skrev:
Aldrig mer lägga grästak...

Först gräva ut en fyrkant
Transportera till vedtranspotören
Ta emot gräsblocket
Placera ut det

Tre dagar, 10-14timmars dagar.


Värt det? Ja, en gång. Men aldrig mer.

/Christian
Men det blir i alla fall kul att köra runt med åkgräsklipparen :)
 
d^_^b
 
Nej, Nej, Nej! Inga åkgräsklippare på tak! Man ska så klart ha en Automower! :cool:
 
Nja, traditionellt sett är det väl get eller får som gäller på grästak?:cool:
 
Bara en fårskalle skulle ge(t) sig på att klippa ett grästak :D

/Christian
 
Kom på en grej till som jag gett mig på flera gånger fast jag inte borde, jag har bra tålamod men gera hålkärlslist kan ju även få Jesus att gå bersärk.
 
b8q skrev:
Nja, traditionellt sett är det väl get eller får som gäller på grästak?:cool:
Taket är rätt brant, så risken är att dom stackarna ramlar ner.. eftersom huset inte är så högt så hade jag kört på en giraff istället :)
 
Mikael_L
Glufsglufs skrev:
Kom på en grej till som jag gett mig på flera gånger fast jag inte borde, jag har bra tålamod men gera hålkärlslist kan ju även få Jesus att gå bersärk.
Och framförallt vid snedtak. :D
 
Inte större besvär med glasull...men att sätta upp 195mm-isolering i snedtaket där man har öppet till nock skulle jag inte göra om under pistolhot ens...

Lägga 140 kvadrat svart plåttak på årets varmaste dag är inte heller något jag planerar att göra om...
 
En idiotsak som jag inte gör om är att göra egna socklar i "gammal stil". Vi trixade med planhyvlade stycken som vi sedan spikade kvartsstav på. Vi hade fått för oss att sådana socklar var tvungna att specialbeställas. Nu har jag sett att de sågas upp på de stora sågerierna också, kallas allmoge. Och BRA MYCKET billigare per löpmeter än vad vi fick ihop det till. Så det blir att beställa nästa gång!
 
Forbo skrev:
Inte större besvär med glasull...men att sätta upp 195mm-isolering i snedtaket där man har öppet till nock skulle jag inte göra om under pistolhot ens...
Pga detta isolerade jag utifrån :D
 
Jag håller på med köket, byter stommar, lagt nytt golv, ska slipa och måla överskåpsluckorna, ska sätta kvartsstav längs golvet, och.... ska alldeles strax fylla jämnt, så det börjar brinna i arslet snart....
Och bygga om kök vill jag inte någonsin göra fler gånger..
 
Tror inte att jag ger mig på en så´n helrenovering av ett hus nå mer iaf inte ensam eller i den omfattningen.

4 års slit kvällar, dagar vår/sommar/höst så man förstår ju att saker och ting tar sin lilla tid nu.

Nu är det mest det akuta som får göras typ klippa gräs en hel del till och med samt målning av diverse byggnader..bah

Har ju ett litet hus till iof som skulle behöva göras om invändigt.........hjäälp hjäälp :)


Trevlig midsommarhelg!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.