Jag är ute efter ett trådlöst larm och vill till en början inte ansluta det till någon övervakningstjänst. Läser man på de olika övervakningsleverantörernas sidor verkar det vara deras egna larm och installation som gäller för att få köpa deras tjänster.

Vet någon om det finns något bolag som accepterar andra larm än deras egna?
 
Kan börja med att svara på min egen fråga. Letade efter leverantörer som säljer Agility och såg då att det fanns möjlighet att välja till övervakning från Securitas (från 95 kr/mån). Kanske finns fler bolag?
 
Halloj
När vi köpte hus satt det redan ett larm installerat som inte var kopplat till någon larmcentral. Kändes lite olustigt att behöva be grannar eller någon annan att kolla huset om larmet går och man inte är hemma så
Jag ringde Securitas och det var inga problem att koppla in det till deras larmcentral.
Kollade även med Sector Alarm även där var det inga problem även om dom helst såg att vi valde deras eget märke.

Vad jag förstod spelar det ingen roll vilket märke eller typ av larm du har bara det är uppkopplat mot telenätet.
Lättast är väll bara att ringa och höra om dom accepterar det larm som du vill ha.
Jag valde i alla fall Securitas och är helt nöjd.
 
Kolla även Falck, de verkar vara billigast.
 
dom skiter i vilket larm du har, du får endå betala för alla fel larm...
Desto sämre kvalitet, ger mer pengar till dom...

Bosch Easy, röstar jag på...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.