Håller på med ett garage och behöver snart köpa lite L-element. Har kollat på nätet och försökt hitta bra och billiga block. Någon som har tips på vart man skall handla? (Stockholmsområdet eller fraktat)

Är det Byggmax som gäller?
 
Var och handlade dränslang på Hornbach i GBG i lördags och tittade runt lite. Kommer inte ihåg exakt men ett par hundra för raka element och 350 eller så för hörnen. 300mm S200. Klart bättre än Byggmax tror jag. Vet inte om STHLM har samma pris men jag tror det lönar sig att ringa.

/Anders
 
Tack för tipset! Det är inte så långt för mig till Hornbach så det spar jag säkert in. Hos Byggmax är det beställningsvara också.
 
prova ring runt på det vanliga byggmarknaderna också och tala om att du ska bygga ett helt garage.
Ser de en möjlighet att få sälja för 20-30' så brukar det gå att få ner priserna rätt bra alltså
 
Nu är det inte så mycket jag behöver köpa. Det är en carport som har en vägg mot huset och en mot förrådet som skall byggas om till garage, så det är en långsida och 2m vägg som behöver resas. Tak mm är redan klart och panelen kommer jag att ta från huset och förrådet. Porten skall jag hämta från Tyskland och fönstren blir troligen Kungsfönster. Så det är lite reglar, armering, L-element, isolering och en dörr jag behöver köpa. Som jag kunnat räkna ut så är det också bara en långsida, en kort och 2m till med L-element jag behöver. Mot huset och förrådets plattor skall det räcka med 10mm EPS. Virket och isoleringen verkar det som Byggmax är billigast på och då jag har en 10km bort blir det nog dem för det.

Men jag skall kolla upp Woody och Bolist också!
 
Kollade med Hornbach och de har L-element även här i Stockholm. 218kr för raka och 365 för vinkeln. EPS S80 100mm 239kr för 5-bunt om 3,6m2. Matta 6150 625kr. Dessutom allt i lager! Så det blir nog en tur till Botkyrka vad det lider. Tillverkare av L-elementen är Cellplastdirekt.
 
Det verkar stämma rätt bra. Tyvärr är det för små mängder för att det skall löna sig för mig att beställa från Tjällden:

(/m för L-300)
Beijer: 220kr
Byggmax: 249kr
Hornbach: 182kr

Tyvärr är det inte samma fabrikat som Hornbach och Byggmax säljer, annars hade Byggmax 10% prisgaranti gett bra pris. :)

Nu är det inte så många meter så det kanske blir Beijer då jag har en sådan rätt nära.
 
Tjälldens => 175 kr/m
Ganska bra om man har tillräcklig volym. Men man får som sagt inte glömma frakten. Det kostar ju att hämta själv också - om man inte ska ha 3 löpmeter så man får in dem i volvon.
 
Det blir nog Hornbach för min del. De har bra pris på EPS och erbjuder 6150 armering också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.