Ingen som nämner färdigställandeskydd o byggfelsförsäkringen? ;)
 
L
Pantbrev och lagfart någon?!
 
ja, lagfartskostnad är ju helt värdelöst, straffskatt på husköpet. själva kostnaden är ju bara 895kr för registreringen.
 
3.5% öl i mataffären är löjligt dyr q(;^;)p
 
Blindnit skrev:
3.5% öl i mataffären är löjligt dyr q(;^;)p
Lika så mineralvatten. Allra mest 0,5L där flaskan ibland är dyrare än samma med 1,5L. Min lokala ICA tar 7,90 för 1,5L Loka och 8,50kr för samma Loka-flaska i 0,5L. Handlar man 0,5L på pressbyrån blir det ännu värre.
 
Leksaker (för barn alltså, inte de för vuxna människor som avhandlas i verktygsforumet) kan verkligen vara absurt dyra. Särskilt låga i prisvärdhet tycker jag såna där teveserieanknutna saker som Ben 10, Dragonball etc brukar vara - en eller flera hundringar för små plastpryttlar med nästan ingen funktion och med kvalitet och finish i nivå med McDonalds-leksaker.
 
Ja, en leksaksborrmaskin är ofta dyrare än en riktig (om man ny kan kalla meec etc för riktig...).
 
All läsk på kran som man köper på "kran".
 
Ute och gick en vinter och frös. Klev in i första bästa affär för att köpa en halsduk. Hängde en massa direkt vid kassan. Tog en och betalade samtidigt som jag pratade lite med kassörskan så jag tänkte aldrig på vad det stod i displayen. Hon klippte lapparna från den och jag tog den runt halsen direkt. Kollade på kvittot och den kostade 1400kr men var nedsatt till 1040kr d^_^b

/En som handlar kläder för 3000kr per år i vanliga fall :D
 
Anslutning till telenätet för 16000 och anslutning till elnätet för 17000 känns väldigt dyrt. Särskilt med tanke på att man betalar till leverantören för att sedan i all framtid kunna fortsätta betala till leverantören.

En nybyggnadskarta för 5000 är också dyrt, särskilt med tanke på att jag inte har någon som helst nytta av den.
 
andersmc skrev:
Anslutning till telenätet för 16000 och anslutning till elnätet för 17000 känns väldigt dyrt. Särskilt med tanke på att man betalar till leverantören för att sedan i all framtid kunna fortsätta betala till leverantören.

En nybyggnadskarta för 5000 är också dyrt, särskilt med tanke på att jag inte har någon som helst nytta av den.
Det där med anslutning till elnätet är intressant.
När mitt hus skulle anslutas till elnätet så fick vi pris på 16000kr, men när farsan hotade med att vi skulle köpa ett elverk istället så sänkte dom avgiften till 900kr. :S
 
Hemmakatten
Min förlovningsring med den absolut mest perfekta slipade diamant man kan tänka sig. Och de 100 röda rosorna som blev levererade till mitt arbete innan förlovningen. Jag hade ju naturligtvis sagt ja ändå...

Edit. Men å andra sidan så är det anledningen till att vi byggt hus o att jag är medlem här.
 
Redigerat:
P
En kopp kaffe - 40 spänn! Och det var inte ens färskbryggt...
 
Ett hydrulrör / slang till servon på min förra bil läckte.
"Min" reparatör åkte till märkesverkstaden för att köpa en ny, kostade en bit över 3 000:- han åkte vidare till hydraulikfirman och fixade en ny slang där istället.
Slutpriset inklusive arbete blev ca 800:-
Så jag hade tur och slapp betala dyrt.
 
Festool sågskena, say no more
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.