Allt är farligt.
 
You're gonna die...
 
Jag kan rekommendera dom som är rädda att läsa "I trygghetsnarkomanernas land" av David Eberhard så får dom verktyg att komma bort från sin rädsla ;)

Annars är nästan allt som är farligt redan förbjudet, förmodligen redan för 50 år sen :) men internet är inte farligt och inte mobiltelefoner heller.
Möjligen är journalister farliga som sprider rädsla omkring sej så fort dom får en chans?
 
Mikael_L
Internet o Google speglar samhället i stort. Har man inget skumt i kikaren o rent mjöl i påsen så har man inget att frukta varken på nätet eller via Google. Största problemet idag är nog i så fall kapade kreditkortsnummer/bankkortsnummer. Men det är ju i princip inget som vi privatpersoner behöver bry oss över utan det ansvaret överlämnar vi på bankerna. Det är ju bankerna som tvingat fram användandet av kreditkort o bankkort o det är väl bara en tidsfråga innan de fysiska bankkontoren stänger för gott. :(
 
elektronikfreak skrev:
Internet o Google speglar samhället i stort. Har man inget skumt i kikaren o rent mjöl i påsen så har man inget att frukta varken på nätet eller via Google. Största problemet idag är nog i så fall kapade kreditkortsnummer/bankkortsnummer. Men det är ju i princip inget som vi privatpersoner behöver bry oss över utan det ansvaret överlämnar vi på bankerna. Det är ju bankerna som tvingat fram användandet av kreditkort o bankkort o det är väl bara en tidsfråga innan de fysiska bankkontoren stänger för gott. :(
Låter som en sund inställning - bankkontoren har väl redan börjat stängas ned?

Kjell G
 
Vad som är rent mjölk är en funktion av samhället och det läge det befinner sig i. Anne Frank hade inte rent mjöl i påsen. Homosexuella i Iran har inte rent mjöl i påsen. Politiskt oliktänkande i Korea har inte rent mjöl i påsen.

Det är därför vi inte ska acceptera att man skapar denna typ av verktyg, för vi vet inte vems mjöl som inte kommer att vara rent imorgon, och när vi vet är det redan för sent.
 
Något annat som är väldigt farligt som jag upptäckt i det tillstånd frun är i nu är gravid-tidningar. Sida efter sida fyllda med "rätt och fel", gör si och gör så, barn är inte din accessoar - barn ÄR din accessoar. Hade man inte ångest innan så kan man vara säker på att man har det efter att ha läst en sån tidning.

Tittade lite imorse i en och läste en artikel om oroliga mammor. Intressant nog hade BVC 3 tips varav det första var att prata med någon om man hade stora problem med oron, det andra var att inte läsa för mkt sådana här tidningar och det tredje att inte läsa för mkt på nätet. :)
 
Okunskap är det man ska vara riktigt rädd för.

Skadar ju inte att åtminstone tänka till när man registrerar hela sitt liv och sina vänners på en gratissida t.ex FB. Kanske kan det vara så att detta kommer användas för att tjäna pengar med allt vad det innebär.
 
Sånt där sker ju redan hela tiden, överallt. I vintras var det litet hallå om att Microsoft inte bara registrerar vilka sökord man använder i deras egen tjänst Bing, utan Internet Explorer registrerar också vilka sökord man använder på Google. Det var väl främst Google som blev litet stötta.
 
På tal om registrering - jag tycker det är underbart att ICA registrerar vad jag köper och sedan skickar ut erbjudanden på varor som jag brukar handla! Istället för att som förr få rabatt på blöjor och kaffe som jag är helt ointresserad av så får jag istället rabatt på sådana saker som jag faktiskt vill ha, briljant! d^_^b
Det enda dumma är ju att samvetet kan få sig en törn när man ser vad för gottigt som råkat slinka med i vagnen lite för många gånger. :blushing:
 
Dalbotös skrev:
På tal om registrering - jag tycker det är underbart att ICA registrerar vad jag köper och sedan skickar ut erbjudanden på varor som jag brukar handla! Istället för att som förr få rabatt på blöjor och kaffe som jag är helt ointresserad av så får jag istället rabatt på sådana saker som jag faktiskt vill ha, briljant! d^_^b
Det enda dumma är ju att samvetet kan få sig en törn när man ser vad för gottigt som råkat slinka med i vagnen lite för många gånger. :blushing:
Ja det där var bra ända tills dom började byta ut min favoritvara mot motsvarande ur ICA's eget sortiment. Då känns det inte lika bra längre för det är inte längre en win-win.
 
MathiasS skrev:
Ja det där var bra ända tills dom började byta ut min favoritvara mot motsvarande ur ICA's eget sortiment. Då känns det inte lika bra längre för det är inte längre en win-win.
Fick kolla på senaste rabattlappen och visst har du rätt i att det är mestadels Icas egna produkter där. Men å andra sidan så är det de som jag brukar köpa så jag hade nog inte förstått det om du inte sagt det. :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.