Var kan jag köpa en natursten nära Stockholm?Om det finns ett stenbrott där kan jag fortfarande köpa där?Jag menar inte om siffer eller kalksten.
 
I all välmening så skulle jag tippa på fler svar om du specificerade vad du ville ha och inte vad du inte vill ha. Ganska svårt att gissa vad du behöver för natursten, är det grundläggning, dränering eller dekoration?
 
Jag behöver mycket stenar mot väggen
 
I vilken storlek?

Ta dig ut till en bonde och fråga.. dom har hur mycket natursten som helst dom rensar upp på åkrarna varje år..
 
Det är fortfarande lite oklart vd du söker..

Om du behöver runda stenar, såkallade kattskallar, så finns det i grustagen i Uttran och Riksten/Tullinge.
Kolla www.ballastsverige.se för adress och öppettider.

Jag vett att Jehander har naturgrustag Nära tullinge flygplats, och grustaget på Ekerö har också naturgrus. Det senare vill jag minnas drivs av ncc ballast.

Jehander hittar du här: www.jehander.se
 
Redigerat:
tack så mycket pojkar;)

jag menar at jag behöver stenar efter sprängning;)

natur sten
 
Redigerat:
annonsera: sprängsten köpes
 
Ganska stor skillnad på natursten och sprängsten. :)
 
Då ska du definitivt vända dig till Ballast. Jag handlade i Upplands Väsby och betalade 200 kr för ett släp med stenar som jag valde ut själv. Plockade också för den delen...
/jonas
 
Är du gjord av pengar kan du handla på Plantagen. Jag såg vanlig "gråsten" där häromdagen som de sålde styckvis från en säck. De minsta var max som en halv knytnäve och de största kanske som en handboll. Priset var "endast" 14:90 per sten.... q(;^;)p
 
Som sagt, antingen annonsera på Blocket och hämta gratis, eller ta med en släpvagn och besöka närmaste Ballast-anläggning. Upplands-Väsby har redan nämnts, jag vet att Rydbokrossen också säljer både natursten (=rundade) och sprängsten/kross.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.