Biltemas 50-90 pistol kanske kan vara ett alternativ?
Har goda erfarenheter av en sådan som har några år på nacken.
 
Jag har testat lite av det mesta och hade väldiga problem med min gamla Powercraft picka, oavsett spik. Nyinvesterat i en Dewalt från US, och den strejkar aldrig. Men söker nu en pappbandad spik istället för en plastbandad. Någon som har tips på en bra pappbandad 21 graders spik, med god kvalitet (ISO 1461 varmförzinkning)?
 
Min Max SN883RH skjuter aldrig dubbelspik och skjuter normalt spikarna lika djupt, förutsatt att man håller den ordentligt.
 
Bilteman är bra, jag bytte min Meec mot Biltemas och den är klockren. Om man ska hitta något bättre måste man upp till 3000-4000 kr, då finns det helt plötsligt ett annat utbud.
 
okej, det låter bra.
Iom att jag inte jobbar som snickare så behöver jag inte super duper maskin, men jag vill heller inte ha en maskin som krånglar och spikar fel mer än rätt.
Biltema verkar var rätt nivå tycker jag.
Deras spik är okej att använda också eller? tänkte 75x2.8
 
Inga problem med den spiken heller, jag har provat deras 65, 75 och 90 mm och ingen spik har böjt sig och ytbehandlingen ser bra ut. Bara det vita plastfnaset som följer med som sagt var, men är det vanlig ytterpanel och man inte målar med slamfärg eller bets så täcker ju de flesta färger även lite plastfnas
 
okej, tänkte spika råspont och klädselbräder.
Vill hellst inte ha massa plast med då, är 34 graders pistol bättre kanske?
Dom har papp och inte plast på spiken väll?
 
Jag såg att på 34 graders modellen ser ju skallen annorlunda ut.
Jag överväger att importera en spikpistol med rullbandadspik.
Den wiren som binder ihop spiken var tar den vägen när man spikar?
Den fastnar inte bakom spikarna väll?
 
Jag har spikat ett helt garage med Essves plastsammanfogade 21gradiga spik, och kan inte påstå att plasten varit ett problem.
Där det blir plast synlig räcker det med att dra med fingrarna över, med handske på förslagsvis, för att bli den ska trilla ner. :)
 
  • Gilla
Ringback
  • Laddar…
jag har nu beställt en papppistol senco xp455 och en bostitch n89 gick på knappt 5000kr för bägge i usa ink moms,tull och frakt.
Då är det rullbandadspik i bägge, så slipper plasten och att det går nog att sälja dom vidare utan att förlora så mycket. Senco xp455 kostar ca 7500kr i sverige, visserligen med en låda spik men.
 
Har det hänt något på den här fronten sedan 2011? Jag tänkte testa spikpistol och letar efter billiga / bra 21 graders spik. Ser på recensionerna på Jula och Clas Ohlson att folk klagar på plast som fastnar precis som för folket i den här tråden. Eller att de helt enkelt fastnar i vissa pistoler. Erfarenheter? Speciellt Clas Ohlson kanske kan vara intressant nästa gång de har procent-kampanj tänker jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.