En sak kan jag säga iaf, det är tur att jag bor ensam! :D

Annars hade man nog inte kunnat byta maskiner såpass ofta. :rolleyes:
 
Jag är glad att inte min sambo e svensk och har så stor koll på vad det kostar... Hehe. ;)
 
Jag är nog också priviligerad. Fick skäll för ett par dagar sedan för att jag inte köpt en lastmaskin långt tidigare. Det var nästan så jag friade efter den utskällningen...
 
alla verktyg jag köper är till firman säger jag, firman e min och påverkar inte privatekonomin är mitt argument
 
Jag hade turen på ett mycket tidigt stadium - inom några få månader efter inflytt till det nuvarande objektet - råka ut för ett par mycket synliga och pedagogiska haverier av billiga elverktyg. Sedan dess ifrågasätts sällan det där med att köpa kvalitet.

I och för sig är väl det här med verktygsköp inte så centralt i mitt liv, så jag begränsar mig rätt bra själv också.
 
Min kvinna är förstående men jag lägger mig heller inte i alla hundleksaker, husdjur och annat som hon envisas med att släpa hem. :)
 
Finns bara ett sätt, MÖRKA så mycket det bara går!
Tänk om de skulle ha koll på vad man EGENTLIGEN lägger på verktygssamlingen :x

;)
 
Hon har två hästar i stallet som kostar X tusen i månaden så jag har inga problem med verktygs inköp.
 
V8dc skrev:
Finns bara ett sätt, MÖRKA så mycket det bara går!
Tänk om de skulle ha koll på vad man EGENTLIGEN lägger på verktygssamlingen :x

;)
Den kollen vill jag helst själv också strunta i.
 
Summerade mina verktygsinköp de senaste 5 åren. Visserligen ingår de i egna firman men det stannade inte på 5-siffrigt... Övertygad om att min del av lösöret i huset är värt mindre än verktygsskåpet...
 
En liten uppdatering. Prylarna uppsatta, inställda och använda. Har fått små indikationer på att köpet var helt förkastligt. Jobbar själv med tanken på att 5 eller 8 grå lådor i verkstan är samma-samma. 5 eller 12 är ett större steg men det känns helt klart görbart. Får se vad som behövs framöver helt enkelt. :)
 
Jag har väl gått hela vägen som beskrivs av Orust Kajak och har till slut nått till stadiet där frun ironiskt säger: Jahadu, en maskin till, vad kostade den där då?
JÄTTEMYCKET! svarar jag lyckligt och fortsätter fingra på reglagen. End of discussion och hon går igen.

Dock tror jag det är pedagogiskt viktigt att hon ser/hör att jag faktiskt ibland säljer iväg nån maskin också.
 
Det är bara en fråga om jämställdhet Jag köpte en skrotbil för 1000 spänn, hon köper 2 st ansiktssmörjkräm, min bil står kvar.

Jag köpte en veteranbil, hon en soffa, bilen har jag sålt med vinst.

Det får hon höra ibland. Men hon är fin.

Protte
 
prototypen skrev:
Det är bara en fråga om jämställdhet Jag köpte en skrotbil för 1000 spänn, hon köper 2 st ansiktssmörjkräm, min bil står kvar.

Jag köpte en veteranbil, hon en soffa, bilen har jag sålt med vinst.

Det får hon höra ibland. Men hon är fin.

Protte
Är väl i precis samma situation. Hon investerade i någon sorts grymt puder på NK i Stockholom. Jag köpte en GEX 125 AC för några år sedan. Slipen finns kvar. Dock unnar jag henne alla inköp i världen. Ibland funkar denna ädla tanke inte på båda hållen.
 
Evil Presley skrev:
Är väl i precis samma situation. Hon investerade i någon sorts grymt puder på NK i Stockholom. Jag köpte en GEX 125 AC för några år sedan. Slipen finns kvar. Dock unnar jag henne alla inköp i världen. Ibland funkar denna ädla tanke inte på båda hållen.
Just därför har jag slutat köpa öl. Verktygen må i många fall vara tio gånger så dyra men dom finns kvar och kommer så att göra långt fram över och det är de som gör det försvarbart.

Annars fungerar det som sagt att göra samlingen oöverskådligt stor, då försvinner eventuella nyköp i mängden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.