Hej!

Vi funderar på att köpa hus i skärgårdsbyn Lappetorp vid Havet nära Nyköping. Finns det någon som har erfarenhet av detta projekt och som har något att berätta? Husen i området uppförs av A-hus, som ju förekommer flitigt på andra ställen i forumet :-/, så all information är välkommen! Info om projektet finns bl.a. på www.lappetorp.se.
 
Hej!
Såg ditt inlägg av en tillfällighet. Jag har bott i Lappetorp sedan 2007. Min rekommendation är – kör bara! Jag bor själv i ett av enplanshusen och jag kan utan överdrift påstå att jag aldrig har haft sådan livskvalitet i mitt boende som nu. Vi bor otroligt vackert alldeles vid havet, redan det unikt och svårt att hitta idag. Här vilar ett lantligt lugn som är en lisa för själen och djurlivet är både intressant och rikt. Visst, det är 12 km in till Nyköping, men det är inget problem. Vi har flera i området som pendlar till Stockholm. Jag har aldrig hört att de har klagat.

Beträffande husen välutrustade i sitt grundutförande, men med egna tillval är det lätt att skapa ett hem som matchar det exklusiva läget. Vill du bo nära vattnet, kunna utnyttja Östersjöns kanske bästa skärgård (10 minuter till yttersta kobbe), njuta av lantlig idyll och ändå ha stan inpå knutarna – ja, då är det nog svårt att få ett bättre boende till rimlig kostnad än Lappetorp vid Havet.
Ta gärna en tur dit och se med egna ögon – och lyssna med de boende.

Mats Ödman
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.