Jag skulle inte haft någon höjdskillnad mellan ute och inne, så hade faktiskt ett bra incitament till frugan varit. -Jamen älskling, tänk när vi har en stor fest/kalas med många människor och de inte får plats i uterummet. Tänk då att duka ett långbord som stäcker sig inifrån och ut. de som gillar att sitta inne, får göra det och de som vill sitta ute kan göra det :)

Så jag lyckats få till mitt uterum med uteplats :)

//Anders
 
Jag gillar ditt andra förslag, fast dubbla ytan på altandelen, så att den inte följer huset. Det kommer att kännas mycket luftigare och man får plats med både bord och mingel. Får ni någon gräsmatta kvar då?
 
Har inte lyckats rodda tag i tomtkartan ( sambon har lagt det i bankfacket tillsammans med de andra huspapperen) men jag har gjort en liten skiss från Google Maps :):
hus-tomt.jpg
Skalan finns ju här nere på bilden så kanske man kan få ett hum om avstånden iallafall. Buskar och träd syns ju rätt ok. Det som lyser vitt i nederkant på huset är altantaket. Altanen idag är ju konstruerad i princip som den inbyggda delen på mina tidigare bilder förutom att den inte är inglasad mer än på västsidan.
 
Aedwall: Ja, problemet är just att hon är emot att bygga upp altanen så att man får bort höjdskillnaden. Och att ta bort fundamentet som den gamla altanen står på skulle innebära en höjdskillnad när man kommer innifrån, samt att den är en solid betongklump = jättejobb!

Pongu: Hon blev lite förtjust i det sista förslaget. Att bygga ut altandelen blir besvärligt, då vi har typ 5 m fritt åt öst och syd, åt väster är det lite mer men inte mycket.. Det blir ingen gräsmatta kvar.
 
Det här borde funka.
 
  • ivanoff05.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
När jag ser billy_bavers skisser blir jag galet sugen på att bygga altan. :)
 
Ja, jäklar. Grymt snyggt Billy_baver! Du borde bli trädgårdsarkitekt (om du inte är det)!
 
Snällt sagt. Nej, jag är inte trädgårdsarkitekt. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.