Har satt microlite i taken och fått problem på något ställe med bubblor som uppkommer efter att jag har målat första varvet :'(. Vad kan detta bero på? För dåligt limmad microlite? Smutts tror jag inte att det är. Vad tror ni är bästa lösningen på problemet? Skall man skära ut bubblorna och spackla igen? Skära ut ett större parti och sätta ny microlite? Eller finns det någon annan mirakelräddning?
 
Daniel_s skrev:
Har satt microlite i taken och fått problem på något ställe med bubblor som uppkommer efter att jag har målat första varvet  :'(. Vad kan detta bero på? För dåligt limmad microlite? Smutts tror jag inte att det är. Vad tror ni är bästa lösningen på problemet? Skall man skära ut bubblorna och spackla igen? Skära ut ett större parti och sätta ny microlite? Eller finns det någon annan mirakelräddning?
Skär upp med skalpell eller annan riktigt vass kniv och "massera in" vävlim. Det gjorde jag på något ställe där rollern med lim hade missat. Syns ett skvatt.
 
prefekt! Du skär alltså ett rakt snitt och "trycker in" nytt lim och låter det torka. För du skär väl inte bort någon microlite?

Daniel
 
Daniel_s skrev:
prefekt! Du skär alltså ett rakt snitt och "trycker in" nytt lim och låter det torka. För du skär väl inte bort någon microlite?

Daniel
Just det! Kläm ut limmet så gott det går och dränera sedan ut överskottet genom samma glipa du petade in det. Det kan även var lämpligt med förstärkt vävlim om hugger bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.