hej!
Tänkte som så att jag tar det jag har imorgon, försöker ha en extra begärd visning om vinden och tjatar vidare om ni tror att det finns minsta risk om att jag hittar nåt där uppe.

försöker de dölja lukter med diverse luktiga ämnen (luktade olja i större delen av garage) tror ni?
Halvonykter och paranoid soon to be husägare hälsare :)
 
Det är alltid klokt att ha hela bilden klar för sig när man ger sig in i budgivning. I worst case åker du på att byta hela taket inkl. råspont och isolering mm på vinden. = många 100.000 kr...
 
Det allra viktigaste är egentligen att du får in en besiktningsklausul i kontraktet, där ni ges rätt att hoppa av om det visar sig alltför stora och dyra fel på huset.
Besiktningen är ju extra viktig när det säljs med friskrivning från dolda fel. (även om det är mkt svårt att få ngt till dolt fel i så gammalt hus)
Lycka till! Blir nog kanon det där.
 
Fundera lite på "potentialen" också. FInns det plats om man får barn t.ex och måste bygga ut eller t,ex altan? KOmmer man få igen investeringar om man säljer? Vilka är det som kan tänkas köpa huset när ni säljer och är det bra läge även för dessa (för litet hus för de flesta barnfamiljer och för långt ifrån service för pensionärer på lorensberg enligt mig t.ex). Huset kanske passar för er nu men gör det det efter 5 år? Verkar vara ett trevligt hus och riktigt billigt (kanske går upp i budgivning?). Köp om ni gillart !
 
Sådär, det gick ju, ehm.. sådär..
jag var med i budgivningen upp till mitt maxbud, 1 275 000. Huset såldes för 1 280 000 så om inte annat fick jag ju iaf jävlas med honom som fick den och helt plötsligt var tvungen att buda ca 40 000 extra när han trodde han redan vunnit budgivningen (jag kom in ganska sent pga krångel med lånelöfte). Hade högsta bud ganska länge och var ganska säker på att jag vunnit, så det var väl dock en ganska klen tröst dock, å andra sidan tyckte jag det var smått överpris så det kanske var för det bästa?

Men men, skam den som ger sig!
Nu är det visning på gång igen, nästa lördag, ca halvmilen (fortfarande cykelavstånd och busshållplats jämt utanför), så passar på att fråga även om detta objekt när jag fick så mycket respons senast :)
http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=3TGB7487SS2MG3MV

Ingen källare så ngn sådan kommer ju inte behöva saneras. Behöver trädgården dräneras ändå om inte så mycket gjorts tidigare ändå?

avloppet var "inte godkänt", anslutning till det kommunala avloppet, är det en kostsam historia?
I övrigt verkar det vara väldigt mycket fräschare än tidigare huset, känns inte som att renoveringskostnader är lika stora.
..Eller vad tror ni?

läser från informationen även: Servitut: Övriga gravationer: Nyttjanderätt Område, Nyttjanderätt Tele.
Vad betyder det här?
 
Det här ser mycket bättre ut, men alltid svårt att bedöma bara utifrån bilderna. Dock: taket fixat + bergvärme.
Kommunalt avlopp borde mäklaren kunna svara på vad det kostar, ring kommunen och fråga annars.
 
Ser ut att vara ett prisvärt hus. Hade det legat 3 km väster ut på Tye hade det kostat 4 ggr så mycket. Anledningen till att det är så billigt är nog att det ligger så nära hammaröleden. 30 meter från en 90-väg med mycket tung trafik avskräcker nog många.
 
Vet inte ens vart Tye ligger men det låter ju bra. har ju hört en del om "fel sida av vägen" och dylikt, får väl hoppas att jag är på fel.. gick runt där tidigare idag för att kika på omgivning, tog ungefär 5 minuter innan jag kopplat bort ljudet av bilar. Förmodligen är det av fördel att vuxit bort ett stenkast från en tungt trafikerad järnväg. Då är dessutom tomten omgiven av ett större bullerplank.

btw, letat runt som en galning nu. Det finns ingen möjlighet att köra en edit på sin första post i tråden och hänvisa till nya huset istället för det gamla som redan är nerlagt va? Känns onödigt för folk som inte läst att läsa det i dagsläget :p

det känns som priset kommer skena iväg om det bara kommer ngn mer som kan bortse från sånt utan problem, fast man kan ju hoppas att det hålls nere iaf :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.