Hej,
Jag har sett små plastaskar som man kan använda istället för de tradiotionella kastlådorna. Det ska helst vara enskilda lådor som man kan lägga skruv etc, och sedan ta lådan med sig.

Vad ska jag ha det till?
Jag har ett litet uteförråd som är min verkstad och verktygsförvaring.

Jag håller på och konverterar en lundquist-hylla till verktygsskåp, ( = IKEA Ivar).

Gejdrarna har jag köpt på CO för 39kr/st

Jag hade tänkt ha några hyllplan med skruv och spikaskar.
Men ibland har man för lite för att det ska bli en pappask, då kan det vara praktiskt med ett sorteringsfack, typ kastlåda.

Så här långt har jag kommit hittills
DSC_0004[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0005[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0007[2].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0010[1].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0012[2].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PeterJeffrey
  • Laddar…
Det var tjusigt. Jag använder själv verkygshurtsar i metall då jag gillar att kunna förvara saker och ting någorlunda dammfritt. Skruvarna är dock lite av ett aber. Gillar att förvara dem i orignalförpackningen men de har alla olika storlek så det blir ett riktigt pussel. Kan även bli problem med överblick om man inte placerar askarna så att man vet ungefär var en given storlek kan förväntas vara.
 
Jag gillar de här från Clas Ohlson. De finns både med och utan "skåpet" och så finns lådorna som är i i en massa olika storlekar och de går att lyfta ut när man ska använda dem.

Glömde säga att jag också är imponerad av din lösning. Stor risk att jag härmar. d^_^b
 
Redigerat:
Stilig förvaring, snyggt jobbat! Då gäller det bara att bibehålla ordningen också. ;)

Jag håller med om att Raacos Handybox är kanon. Tyvärr kostar den lite och det verkar inte gå att hitta billigare än på Clas Ohlson, inte utrikes heller vad jag vet. Biltema har några budgetalternativ men personligen tycker jag inte alls de verkar lika bra av flera skäl. Men finns Biltema i närheten så kan du ju alltid klämma lite på dem:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Forvaring/Verktygslada/Sortimentlador-4-st/
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Forvaring/Verktygslada/Forvaringsenhet1/

Biltema har diverse andra sortimentaskar också. Även Clas Ohlson har flera andra trevliga förvaringslösningar från både Raaco och tillverkare som det kan vara väl värt att titta på.

För lite större saker kör jag själv med dessa:
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Forvaring/Verktygslada/Modulback/
som finns i olika storlekar. Men jag har insett att detta blir INTE dammfritt.

Jag ser i högerkanten på bilderna att du har en större förvaringslåda från hammarplast (SmartStore?). Dessa gillar jag skarpt, de finns i olika storlekar och jag tror jag sett (på Bauhaus?) att det finns olika instatser mm också.
http://www.hammarplast.se/products-5.aspx?cat=12647
 
Tackar för berömmet,
Med min lilla bod, gäller det att optimera så att jag får in så mycket per volym. Det jag har tänkt ut är att det gäller att bara förvara i ett lager, dvs tätt, tätt mellan hyllorna. Det är svårt att få det stökigt om man bara har plats att lägga in ett lager.

Jag började med att sätta hyllorna så tätt det gick utan gejdrar, men det blev svårt att få överblick.

Hammarplastlådorna är praktiska att trycka ner penslar/rollrar i. F.n har jag en låda för alla skruvaskar, men den är tung och dålig överblick, samma sak gäller spik. Men hammarplastlådorna har definitivt sitt berättigande, t.ex. ligger de flesta stora cykeldelar där.

Raacos sortimentaskar, som man drar ut en låda i taget, tycker jag är helt undermåliga därför att
1 - Det är svårt att se vad som ligger i asken, inte speciellt lätt att märka upp heller
2 - Det är för svårt att bära med sig hela sortimentskåpet, risk för att tappa
3 - Det går in för mycket olika saker i ett sortimentskåp för att det ska gå att hålla ordning
Detta var mitt första försök för att bringa ordning - ganska misslyckat

Jag har däremot betydligt bättre erfarenhet av sortimentaskarna med transparent lock. Jag köpte på mig ett antal askar på CO för ett tag sedan.
Fördelar
Lätt att se vad som finns i varje fack, dvs bra överblick.
Lätt att bära med sig hela sortimentasken
Det går att lägga ett tema i varje ask, f.n. har jag en ask för
- smådelar till cykeln
- plugg
- persienntillbehör
Däremot är det svårt att få ordning på skruv och spik då det finns för många olika typer av skruv och spik.

Essve har någon typ av sortimentaskar med skruv. Egentligen är jag på jakt efter någon likande typ av askar som jag kan ställa allihopa på en hylla, och sedan bära med mig vid behov.

Pappaskarna till skruvarna hade jag tänkt behålla och ställa på en utdragbar hylla.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.