Är det någon som meckat med en HVA 235R eller liknande modell?

Funkade fint när jag startade upp den första gången för sommaren, men efter att jag tankat så fungerar inte primern (bränsleblåsan). Det sugs inte upp bränsle i blåsan men den verkar suga så jag tror inte blåsan är trasig.

Skulle t ex vilja kolla att bränsleledningar och filter i tanken är ok, men hur gör man?
 
Plocka isär och blås rent med tryckluft.
 
Jo. Det kanske visar sig hur man gör när man börjar...
 
Grymt! Har letat som en galning efter en service-manual men ej hittat någon.

Tack!
 
Strålande länk, den filen spar vi! Tackar!
 
+1 Thanx! d^_^b
 
Jag får inte ordning på röjsågen ändå!

Jag har plockat isär i förgasare och blåst rent. Kontrollerat bränslefilter i tank. Bytt bränsleledningar.

Vad kan vara fel när primern (gummiblåsan) inte vill pumpa upp bensin? Det funkar en stund efter att man rengjort men ganska snart är det samma sak igen. Motorn startar men vill inte gå med full gas.

Något måste vara fel i förgasaren men jag ser inte vad det är :(
 
Igensatt luftning i tanklocket kanske? Verkar som att det blir vakuum i tanken. Kolla att inte bränsleslangen är vikt också, det kan hända när man trycker ner slangen igen efter att ha meckat med filtret.
 
Bra tips, ska kolla det. Jag har märkt att det blir ett under tryck i tanken när man pumpar men jag trodde det var "normalt".
 
  • Gilla
Roundup
  • Laddar…
Jag hade lagt soppaslangen från tanken till förgasaren så att den klämdes! Nu går röjsågen som den ska igen! :)
 
I manualen som jagrullar postade länk till finns ett test för ventilen i tanklocket med något specialverktyg, det kanske går att testa på något enkelt hemmameckvis? Annars borde väl inte ett lock kosta jättemycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.