Hej!

Någon som vet en bra App till mobilen där man snabbt kan skriva in tider och annat vid utförda jobb. Ingen vanlig kalender utan något mer anpassat. Trött på kollegieblock. Jag vet att det funkar men det är kul med något nytt.

Lagavulin:)
 
Jag är iofs ingen hantverkare, men jag använder Timereporter till Iphone. Funkar görbra! Tidrapportering samt utlägg kan matas in.
 
Jag lär nog aldrig överge papper och penna... (Filofax)

Tycker mig ha provat allt vad fickdatorer och annat heter men det tar rent för mycket tid att hålla på med...
 
Jag är också på jakt efter ett sådant program, till Symbian S60.
Ska helst funka med en breeeed skärm. :)
 
skulle också vilja ha nått smart sätt att hålla reda på timmarna... :)
och även materialet på varje arb.plats

Man kanske skulle satsa på den där GPSkörjournalen Paul tipsade om i Biltråden då borde man iaf se var man varit... och hur länge :)
 
Jag har valt att köra den enkla varianten...

Mappar i papp med klisteretikett på utsidan där jag skriver kundnamn, typ av jobb, tidsperiod...
I mappen samlas sedan ritningar och andra dokument såsom följesedlar och liknande...
Har satt ihop ett enkelt excelark som jag skriver ut blanka för att sen kunna skriva upp tiden jag varit hos kunden och lite enkel fakta om vad som gjorts i korta drag...
Väldigt enkelt att sammanställa fakturan sedan...
 
Jag har det mesta i mobilen: servicedokument, maskinkort och manualer/elscheman så det vore praktskt att kunna skriva in olika jobb med tider och sånt.

Dock skrivs allt ner på en arbetsrapport till sist, men det vore smidigt att slippa ha med pappren överallt. :)
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Jag har valt att köra den enkla varianten...

Mappar i papp med klisteretikett på utsidan där jag skriver kundnamn, typ av jobb, tidsperiod...
I mappen samlas sedan ritningar och andra dokument såsom följesedlar och liknande...
Har satt ihop ett enkelt excelark som jag skriver ut blanka för att sen kunna skriva upp tiden jag varit hos kunden och lite enkel fakta om vad som gjorts i korta drag...
Väldigt enkelt att sammanställa fakturan sedan...
Jag håller med,det är nog utan tvekan det snabbaste och överskådligaste sättet att köra med papper och penna.

Men det finns en app som heter Week Cal till iphone. I den kan man färga olika event och personer så alla i min familj har en egen färg och allt jag gör kan jag dela med mig så en ändring syns sekundsnabbt. Jag brukar då använda en egen färg för jobb och skriva korta notiser om start och stopp tid. För att det inte skall bråka för mycket med andra händelser i familjen så lägger jag in dessa notiser mellan 5-7 på morgonen då det ändå inte påverkar annat som händer. Sedan kan man enkelt kolla vad man gjort och skråla mellan olika jobb utan att bråka med andras händelser i kalendern. Det tycker jag funkar ganska bra. Under varje händelse kan man sedan skriva massor med information som syns först när man öppnar just den händelsen.
Funkar bra tycker jag....:)
 
En till sak som är bra med det är att när jag sedan kommer hem och slår på datorn så ligger det redan i kalendern i datorn eftersom det synkas direkt då jag skrev in det. :)
 
Google apps. Ett Excel dokument du skriver in vad du vill i sen kan du hemma vid datorn fixa och dona mer.
 
Hur har det gått?

Använder ni fortfarande papper och penna, eller har det kommit elektroniska lösningar som är bra nog?
 
M
Time recording är fenomenal. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dynamicg.timerecording&hl=sv

Check in på morgon och efter raster
check out innan rast och vid dagens slut
switch task när du åker till en annan kund

Enkel överblick på dagen med "notes" man kan skriva på varje arbetspass (materialåtgång etc) och notes som hör till hela dagar.

Du kan enkelt skapa en rapport i excel- eller html-format med alla tider hos alla du varit hos senaste veckan, månaden eller vad du vill = exakt och rättvis fakturering. Enkelt att skapa nya kunder och uppgifter. Finns widget med check in, check out och switch task på.

Jag kör time recording pro.
 
Redigerat av moderator:
Jag kör med timeapp. Funkar bra och är lätt att använda. Det är gratis för en användare.
Timeapp.se

Man lägger in kunder, projekt och artiklar

Vissa saker måste läggas in via hemsidan dock men det gick ganska fort att komma igång
 
S
fortfarande är faktiskt penna och papper bäst. behövs ingen uppkoppling vettu.
 
M
Med time recording behövs ingen uppkoppling heller, allt är lagrat lokalt på telefonen. ;)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.