kamilenski skrev:
Finns det verkligen inget över 15000 att köpa?
Och här har vi kvällens I-landsproblem d^_^b Men jag skulle gissa att du letat dåligt.... I värsta fall får du väl skaffa någon skruttmodell för 15 lax och styla den lite... Du anar inte vad lite ädelmetaller kan göra för slutnotan om man vet vad man pysslar med...
 
kamilenski skrev:
Hur fungerar det om utrustningen slutar fungera? Barnet skriker och du hör/ser inget?

ok. i trähus hörs det, men annars?
Om täckningen mellan enheterna blir för dålig, eller om batterierna i babyenheten är på väg att ta slut eller tar slut, eller om temperaturen är utanför inställt intervall så varnar den. Finns modeller med video i också. Saknar dock stöd för trådlöst nätverk....:D
 
mexitegel skrev:
Om täckningen mellan enheterna blir för dålig, eller om batterierna i babyenheten är på väg att ta slut eller tar slut, eller om temperaturen är utanför inställt intervall så varnar den. Finns modeller med video i också. Saknar dock stöd för trådlöst nätverk....:D
Sluta ;)

En webbkamera med mic och lämplig programvara. :D
 
Alfredo skrev:
Och här har vi kvällens I-landsproblem d^_^b Men jag skulle gissa att du letat dåligt.... I värsta fall får du väl skaffa någon skruttmodell för 15 lax och styla den lite... Du anar inte vad lite ädelmetaller kan göra för slutnotan om man vet vad man pysslar med...

"att köpa!"

Annars kan man utrusta den med briljanter , guld ...
Menar vanlig barnvagn. Utan business utrustning som ECC EBS ABS... ;)
 
cederbusch skrev:
Kanske fel ställe att ställa en sådan fråga, men när du själv fick barn, kom saker och ting "ikapp" dig? Väckte det frågor och kanske rent av öppnade en del sår? Någon har sagt att barn har en förmåga att ge dig tillgång till din kompletta uppsättning känslor. Så om man hyffsat framgångsrikt lyckats bemästra en del känslor och karaktärsdrag så kanske de dyker upp igen när barnet är där!?
Jag fick barn första gången som väldigt ung. Men jag har alltid varit väldigt öppen och hanterat känslor och problem när de inträffar, så jag gick inte och "bar" på något.

Däremot redan innan jag visste att jag skulle bli pappa själv första gången var jag väldigt klar över dels att saker som alkoholism och slagna barn är saker som lätt går i arv om man inte är medveten om dem och själv aktivt "jobbar" med bitarna själv. Så jag har varit högmotiverad att göra "rätt" mot mina barn på samma sätt som jag själv var med om "fel". Jag är övertygad om att den extra drivkraften och motivationen hjälpt mig genom livet :blushing:
 
kamilenski skrev:
OT. Men tråden är redan upp o ner.

Letade efter dyraste barnvagn i Sverige. Finns det verkligen inget över 15000 att köpa?
Jag tror faktiskt en "vanlig" vagn är svår att hitta för över 15' i vanliga butiker med max hyfsad marginal. 12' tror jag de värsta ligger på med en hel del delar som ingår i paket.

Sen kan du ju alltid komplettera med en special-spjälsäng för 6-7' och skötbord för ungefär samma om du verkligen måste bränna pengar...
 
En kombinerad barnvagn och cykel kanske vore något för den med stor plånbok? http://www.tagabikes.com/se/stores.asp går dock inte riktigt ihop med vår svenska filosofi om att barnet ska vara vänt mot förälderna :(
 
cederbusch skrev:
Det kommer helt säkert vara så. Men å andra sidan känns det bra att kunna ha ungen på ÖV och själv sitta där nere och kolla på burken utan att köra på mute och sitta med spetsade öron hela tiden. Vi provade den när vi hade långbesök under kristi flygare och det funkade väldigt bra eftersom den visar med ljus också att ngt lät där uppe.
Visst, i OM-världen... :) Hur sannolikt är det att en utrustning som är byggd för att varna när något inte fungerar plötsligt slutar fungera? OM det skulle hända, så lär vi märka det ganska fort. Jag tror iaf på idén och ska prova den.
 
mhg_3 skrev:
går dock inte riktigt ihop med vår svenska filosofi om att barnet ska vara vänt mot förälderna :(
Är det någon utbredd filosofi för jag nyttjar verkligen systemet att man kan lyfta och vända vagnsdelen på ramen. Något jag dels läste mycket om och som dom i butiken påpekade, smidigt vid blåst, hårt regn som mer eller mindre går vågrät (jag glömmer alltid regnskyddet) eller solsken länge från ett och samma håll.
I övrigt så sover ju "mini" så fort hon hamnar i insatsdelen, samma med 3 åringen när hon var mindre.
Sen tänkte jag på det, en sittvagn är ju då riktad åt "fel" håll.
 
Hur blir det då? Bör barnet vara vänd mot eller från den som går med vagnen?
 
Det finns forskning som visar att barn mår bäst av att sitta vända mot den som drar vagnen, dvs med ryggen mot färdriktningen. Ju mindre de är, desto större behov av trygghet har de, och förälderns ansikte är det när de är riktigt små, sen går det över till att barnet vill kunna kommunicera med sin förälder osv osv. När de kommit upp en bit över året brukar upptäckarlusten ta över och då kan det vara dags att låta de sitta framåt.

Någon som orkar googla kan säkert hitta dessa forskningsresultat...
 
kamilenski skrev:
Ok. Tack.

Nu hittade jag en dyrare vagn ---

[länk]
Lysande! :D
 
Grattis till er

Håller med alla som förespråkar begagnat, det kommer kosta massor ändå i denna hets som ni kommer att få utstå.
Satsa på vagn med stora däck, enkel skötmadrass från IKEA, tygtvättlappar (om det blir en liten kräkunge), vagga/korg och bilstol är det som jag ville ha på plats från början.

Som någon föreslog tidigt i tråden så är det kanon om någon vänlig själ ser till att kylskåp är välfyllt med mat att värma för det kommer vara det sista ni tänker på :)

Lycka till
 
Lysande tråd, skall ha tvillingkillar strax, ETA 7 aug men landar sannolikt tidigare. Har köpt en svindyr ny vagn (bugaboo donkey), SUV och massor med prylar. Babys 'r' us i New Jersey var lysande för osäkra förstagångsföräldrar. Lyckade till och med köpa bröstpump (fick dock byta trafo hemma i sverige) med massa tillbehör.

När vi var på ikea för att köpa säng häromdagen blev det klart för mig att det inte nödvändigt var billigt eller enkelt med säng ens på IKEA, är det någon som vet vad barn sover i??? På IKEA stod det 1år+ på alla kuddar och täcken så vi fick bara med oss säng, madrass, bäddmadrass, lakan, spjälskydd. Vad kommer sen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.