Håller på att renovera ett hus byggt 89. Efter en fuktskada i badrummet har hantverkarna bytt isolering + satt upp nya gipsplattor. Nu är det dax för tät- och ytskikt.
Jag har idag kommit på att det skulle se mycket bättre ut med bara ett handfat, till skillnad från två som fanns i badrummet tidigare. Frågan är om det är för sent för en sådan ändring? Det sticker nu ut två avloppsrör genom den nyuppskruvade gipsväggen... Kan jag bara be rörmokaren plugga igen det ena hålet när han kommer eller måste jag köra med två handfat som var tänkt från början?
Och en annan sak, om det nu inte finns någon återvändo... hur flexibel är placeringen av handfaten? Kan jag flytta dem lite på ena eller andra hållet?

Hoppas detta är mitt livs sista renovering... suck...tänkte inte riktigt på rören när jag designade mitt badrum..    

Mvh
Marilyn     :-/

 
Det borde gå bra att plugga det ena hålet, men man måste kanske plocka ner gipskivan igen för att komma åt.

Det går att flytta handfatet i sidleds om man vill, det är ju bara det att man får dra rören åt sidan lite. Det kanske inte blir så snyggt om rören är synliga och inte i ett underskåp.
Det man ska tänka på är att det finns nåt rejält att fästa handfatet i bakom gipsskivan.
En träkortling t ex.
 
Tack snälla! Exakt samma svar fick jag i morse av rörläggaren!
Mvh
Marilyn :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.