Visserligen är standarden inte exklusiv, men att den skulle vara som en "ganska taskig hyresrätt" vet jag inte. VI har iofs en del tillval som tex trägolv.

Men som sagts tidigare alla har olika smak och olika tjocka plånböcker.

Skulle vi bygga Ä-hus igen? Ja, absolut, men skulle lottokulorna rulla vår väg, så visst skulle det finnas intressanta alternativ.
 
Det var inte elakt menat, utan mer ett konstaterande. När vi var och tittade på ett Älvsbyhus var köket i stort sett identisk med de kök som vi haft i tidigare hyresrätter. På golven är det plastmattor och i vissa rum kan man få trägolv. Bänkskiva, diskho, blandare, toalettstol, badkar, tapeter, vitvaror etc. Jag hittade faktiskt inget som inte var standard i vanliga hyresrätter. Har du något exempel?

Men jag menar inte at det är dumt att köpa ett Älvsbyhus. De är relativt billiga, och om man senare vill ha högre standard går det ju att byta ut saker.
 
De är billiga även om man väljer till olika saker som te.x golv fönster m.m
 
Kosmos skrev:
De är billiga även om man väljer till olika saker som te.x golv fönster m.m

Vad bra. Golv och fönster vore ju trevligt att ha i sitt nya hus ;-)

Men även om du väljer många tillval så kommer du ändå inte upp i så mycket högre standard och de börjar dessutom bli dyrt.

Jag tror att Älvsbyhus är ett bra val om högsta prioritet är billigast möjligt hus, och att man därför kan tänka sig en lägre standard, eller om man är händig/ har kontakter och kan göra mycket själv. Då blir det väligt mycket hus för pengarna.
 
"eller om man är händig/ har kontakter och kan göra mycket själv. Då blir det väligt mycket hus för pengarna. "

Precis vad jag menar :)
 
:)Det är inte lätt att välja husföretag vi valde emellan hjältevadshus, Älvsbyhus,
smålandsvillan och LB-hus men i slut ändan blev det hjältevadshus Aspen pgr av standarden i huset var så mycket bättre än de andra husen och även den trevliga försäljaren som bidrog till det också. Han har ställt upp och hjälpt oss med allt.
Kolla många olika husföretag innan ni bestämmer er och även hur mycket ni får låna på banken ibland lönar det sig att ta ett bättre hus och göra lite mera själv
 
Man får vad man betar för. Köper ni det billigaste huset på marknaden, så kan man inte räkna med att få någon vidare std.
Så är det med mesta här i livet.
Om Älvsbyhus skulle öka på sin std, så skulle de inte kunna hålla det låga priset.
Vill ni påverka planlösning och std. så välj vad som helst utan Älvsbyhus och Smålandsvillan,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.