Hej!

Jag håller på att bygga ett par skåp md innanförliggande lucka och letar just nu efter gångjärn.
Jag skulle vilja ha några i stil med de som Lidhults kök har på bilden länkad nedan.
http://www.lidhults.se/img/103/10776.jpg
Är det någon som vet vad det är för gångjärn? Eller känner ni till några liknande?

Tack på förhand.

/R
 
Jag vet inte exakt vad du ska leta efter men du hittar garanterat nånting hos theofils.
 
Det trodde jag också, men jag hittar inget där som liknar. Jag trodde att det var deras gångjärn 2700 med art.nr 201065. Men efter telefonkontakt med dem igår så verkar jag inte kunna köpa just dem. De var väldigt serviceminded (Malmöbutiken) men det verkar som att de inte kommer att kunna ta hem just det gångjärnet.
Jag har sett att även Tibrokök och Lundin kök har liknande, kanske t o m identiska, gångjärn på en del av sina kök. Har skickat mail till de 3 kökstillverkarna idag, men räknar inte med att få svar förrän nästa vecka.
 
Jaha, nä då vet jag inte förstås. Trodde du var ute efter något enklare typ det här.
 
-RB- skrev:
Det trodde jag också, men jag hittar inget där som liknar. Jag trodde att det var deras gångjärn 2700 med art.nr 201065. Men efter telefonkontakt med dem igår så verkar jag inte kunna köpa just dem. De var väldigt serviceminded (Malmöbutiken) men det verkar som att de inte kommer att kunna ta hem just det gångjärnet.
Jag har sett att även Tibrokök och Lundin kök har liknande, kanske t o m identiska, gångjärn på en del av sina kök. Har skickat mail till de 3 kökstillverkarna idag, men räknar inte med att få svar förrän nästa vecka.
Utan att ha tittat djälv, då är ett tips att kolla i hårdvarukatalgoen från lee valley. De har mycket.

--- Mats ---
 
RB, det kan även vara värt att kolla med TH Nyman i Malmö. Deras hemsida innehåller långt ifrån allt de har (eller kan ta hem) så jag föreslår att du besöker eller ringer dem.
 
sven_snickare skrev:
[länk]
eller
[länk]

De har allt, men du får leta reda på någon att beställa igenom. En snickare eller någon försäljare av måttbeställda kök t ex.
TH Nyman har både Hettich och Häfele.

(Nej, jag jobbar inte där, handlar bara av dem ;) )
 
Perfekt. Både Hettich och Häfele verkar ha det jag letar efter. Tack för alla tips. TH Nyman får ett telefonsamtal idag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.