Y
Har ni något i botten på era kökslådor? Så inte sakerna repar runt eller ja jag vet inte varför man ska ha något i botten men många har det ju, frågan är vilket som är det fiffigaste att ha?
 
Silkonmatta på rulle ifrån IKEA (köksavdelnings tillbehör)
 
Y
Jo, fast när jag kollade på dem i butiken så upplevde jag inte dessa som så fräscha.
Sen är det en timmes bilresa till ikea så hoppades på slumpen skulle framföra något mer tips som man hitta i lokala mataffären eller något ;)
 
Likadan rulle som den från IKEA fast från Lidl, väldigt lite på varje rulle, räckte till tre lådor bara. Men tio spänn - va fan...
Lidls är dessutom tunnare och har mindre "noppor" än IKEAs.

Angående fräscheten, spraylimma ordenltligt, annars fastnar massa skit under - inget roligt och mindre fräscht.
 
Jag har också IKEA-varianten men tycker inte att de är så bra. De är så lätta att de buktar upp längs kanterna. Vill å andra sidan inte limma för det känns som en sak som man vill kunna byta ut lätt.
 
Y
Mmmm... tog dyr dubbelhäftande tejp, men släppte lite här och där. Steg2: SuperAttack lim på dubbelhäftandetejpen och sen på med ikea-duken igen.. På så vis kan jag ju tabort tejpen utan ha superlim på lådorna... får se hur det slutar dock.

Skulle haft disktras material istället... men men
 
Du kan ta diskunderlägg i tunt skumgummi....finns i mataffären, är billigt och är tvättbart. Det skramlar inte om grejorna när man drar ut lådan och halleluja - inget bök med tejp/lim utan den ligger snällt kvar :)
 
Vanlig plast golvmatta. PVC. Tål allt.
 
Y
*ångrar att jag köpte alla de där rullarna. de såg skabbiga ut i affären, undra när de ser skabbiga ut här med...*
 
Y
Funderar på gummimatta, svart, från järnhandeln... fast är det inte risk att man får lite gummi doft/smak på ens prylar?
 
Bluekiwi skrev:
Du kan ta diskunderlägg i tunt skumgummi....finns i mataffären, är billigt och är tvättbart. Det skramlar inte om grejorna när man drar ut lådan och halleluja - inget bök med tejp/lim utan den ligger snällt kvar :)
"Ligger snällt kvar" - gör dom? Tycker de är för lösa i strukturen.
 
Yrrol skrev:
Funderar på gummimatta, svart, från järnhandeln... fast är det inte risk att man får lite gummi doft/smak på ens prylar?
Är den dyr? I vilken järnhandel har du sett den?
 
Y
Farzan skrev:
Är den dyr? I vilken järnhandel har du sett den?
Min lokala TOOLS butik har stora rullar av olika slag som kan skäras som metervara. släta, räfflade osv.

Jag han inte åka och kolla idag så vet inte priset.

Enda nackdelen jag ser med detta vore risken att allt luktar/smakar gummi sen.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.