Bodde i lägenhet när dottern kom.
Ganska litet badrum och även tvättmaskin där inne gjorde det till en liten utmaning ang skötbord.
Lösningen var nästan för enkel, lade en "skötbordsmadrass" (ingen aning vad de heter) på tvättmaskinen och därmed var skötbordsproblematiken löst :)
Attiraljer tillhörande skötbordet satte jag upp en hylla till.
 
Har varit in på några sådana där föräldrarforum och blir mest trött på att det är så många "duktiga" föräldrar som anser sig att deras sätt att göra saker gällande barn är det enda rätta, man får nästan utskällning för att man har ett arbete och inte är med barnen 24/7 av en del :( . Betydligt trevligare ton i den här tråden.
 
Marlene Eskilsson skrev:
Nej, vi är 50/50 män och kvinnor på det här forumet. Men frågan ställdes av en man, kanske var det därför flest män har svarat.
OT. Kan ni införa någon typ av markering om medlemmen är man eller kvinna?
Du förstår vad jag menar. Vet bara inte hur man skriver symbolen.
 
  • man.jpg
Redigerat:
kysan skrev:
Tänkte på detta i morse när jag gick förbi. Vi fyller redan den vi har på två veckor och funderade på hur mycket plats en blöja tar :)
Mer Än Du Tror (tm).
 
Vi ändrade från hämtning varje vecka till varannan när tvillingarna kom. Det mesta skräpet går ju till källsortering och kompost nuförtiden. :)
 
Här är en utlovad bild på hur vårt beggade (hembyggda) sköt ord ser ut! (har ej fått upp lampor i barnrummet ännu, därav taskigt ljus)

c3fc35df-dde7-de8b.jpg
 
pwrdesign, ser lite vanskligt ut. Jag byggde ett skötbord med rejäl sarg, efter att en kompis lille son drattade ner från deras skötbord och bröt benet när pappan vände sig bort för att slänga blöjan. Småttingar kan sprattla omkring rätt rejält.
 
Jo jag vet, detta skötbord ska moddas lite med ordentligare sargar :) Funderar även på att byta ut skivan till ek (av estetiska själ)

Ett mini-wire-räcke vore gulligt :)

040215-051.JPG
 
Glufsglufs skrev:
Har varit in på några sådana där föräldrarforum och blir mest trött på att det är så många "duktiga" föräldrar som anser sig att deras sätt att göra saker gällande barn är det enda rätta, man får nästan utskällning för att man har ett arbete och inte är med barnen 24/7 av en del :( . Betydligt trevligare ton i den här tråden.
Tack, det är alltså inte mig det är fel på! :)

Jag tycks inte hitta rätt människor att prata med när det gäller barn. Jag passar ganska ofta inte in i normen för hur man ska tycka och bete sig, varpå reaktionen lika ofta blir "Men oj, så kan man väl inte säga heller". Tex så tycker jag att de flesta spädisar är rätt fula och de väcker inga som helst föräldrainstinkter i mig. Tvärtom är de jobbiga, väsnas och luktar illa. Säg det i en flock nyblivna eller blivande mammor så får ni se vad som händer. :)

Dessutom blir jag så trött på alla som avfärdar alla ens funderingar och tankar med att jag kommer bli preciiiiis likadan och känna preciiiiis likadant när jag själv får barn.

Så det är bara skönt med lite byggarfarsor.
 
b8q skrev:
pwrdesign, ser lite vanskligt ut. Jag byggde ett skötbord med rejäl sarg, efter att en kompis lille son drattade ner från deras skötbord och bröt benet när pappan vände sig bort för att slänga blöjan. Småttingar kan sprattla omkring rätt rejält.
Usch då, den pappan var nog inte så poppis hos mamman sen. Men fy vilken skräck att ens unga för det första ramlar från en så hög höjd men sen dessutom gör sig riktigt illa. Det önskar man ingen.


Vi ska få låna ett hopfällbart skötbord från Ikea. Ja alltså, bordet lånar vi från kompisar, inte från Ikea. Någon som vet om det är ett ok bord? Jag måste också passa på att fråga, om TS ursäktar. Ngn som provat en Tummy Tub? Tittade på en lite film och tydligen är badbalja rena skräckupplevelsen för en liten medan en Tummy Tub såklart är som att vara i livmoderns trygghet igen. Det tar jag med en nypa salt, men lite nyfiken blir man ju.
 
Redigerat:
Har kollat lite på Ikeas skötbord, det fungerar säkert helt ok, men jag tyckte det kändes skrangligt (som allt på ikea), varför vi valde att köpa något mer rejält...
 
pwrdesign skrev:
Har kollat lite på Ikeas skötbord, det fungerar säkert helt ok, men jag tyckte det kändes skrangligt (som allt på ikea), varför vi valde att köpa något mer rejält...
Det håller jag helt med om. Det enda som jag köpt på Ikea som jag är riktigt nöjd med är nog takbelysning. Anledningen till att vi vill prova med detta hopfällbara skötbordet är att vi dels inte har plats i ett badrum för ett fast skötbord, och så vet vi ju ännu inte hur rutinerna kommer se ut. Det kanske visar sig att det inte alls är optimalt att gå upp på övervåningen till badrummet för att byta blöja. Det visar sig.
 
En vägghängd skiva är ju ganska enkelt att fixa själv annars!
 
kamilenski skrev:
Oj. Killar kommer alltid överens med svärföräldrar. :D
Nej, det gör dom inte... :|
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.