satt och kollade hemsidor för hus,hittade då c4 hus.
någon som vet något om detta nystartade husföretag ??
 
I
http://www.kristianstadsbladet.se/b...us-forra-vd-delagare-i-ett-nytt-husbolag.html

C4 Hus bygger pre-fab trähus (köper in element från Derome / A-Hus), i lösvirke och nu jag tror att de även har köpt in sig i ett "sten"-hus företag.

Bygger själv ett pre-fab trähus med C4 Hus men eftersom bygget inte är klart så kan jag inte ge några rekommendationer än. Många saker har de skött smidigt andra mindre så :)

En viktig aspekt när vi valde att gå vidare med just C4 Hus var att de har egna hantverkare och de som vi har träffat verkar vara jättebra.
 
Dom verkar respektlösa. Igår hade de dubbelparkerat i hämtlagret på ett byggvaruhus och verkade inte tycka det var ett dugg olämpligt. Det faktum att de till 100% blockerade berörde dem inte.
 
Dom verkar respektlösa. Igår hade de dubbelparkerat i hämtlagret på ett byggvaruhus och verkade inte tycka det var ett dugg olämpligt. Det faktum att de till 100% blockerade berörde dem inte.
Men du kan väl inte dömma hela företaget för ett par individers dumdristighet? eller var hela företaget å shoppa? ;)
 
strevert skrev:
Men du kan väl inte dömma hela företaget för ett par individers dumdristighet? eller var hela företaget å shoppa? ;)
Jag vet inte vem eller vilka av företagets representanter som shoppade. Jag har förstående för att misstag begås och att det är svårt att nå 100%. Det är säkert så att 99% av hantverkarna på C4-hus når 99% kvalité. Problemen är var kvarvarande 1% hamnar, är det tätskikt i dusch eller djup repa i parketten? Sannolikt brister åtminstone 2 st av C4-hus representanter i sitt omdöme. Hårt? Kanske. Enkelt för mig som slipper läckage och repa.
 
Jonstorp skrev:
Dom verkar respektlösa. Igår hade de dubbelparkerat i hämtlagret på ett byggvaruhus och verkade inte tycka det var ett dugg olämpligt. Det faktum att de till 100% blockerade berörde dem inte.
Oj, oj, oj, skulle aldrig våga anlita hantverkare som dubbelparkerar...:rolleyes:
 
Jonstorp skrev:
Dom verkar respektlösa. Igår hade de dubbelparkerat i hämtlagret på ett byggvaruhus och verkade inte tycka det var ett dugg olämpligt. Det faktum att de till 100% blockerade berörde dem inte.
Vilket byggvaruhus? Byggmax?
 
Det är ju ett ganska vanligt fenomen på byggvaruhusen. Har en känsla av att när vissa hantverkare handlar på byggbutiker där det mest är amatörer så kör de med ngn. sorts stöddig stil att alla hembyggare skall vänta med att komma fram till kassan tills "proffsen" har fikat färdigt.

Jag tvivlar på att de beter sig likadant om de är i en proffsbutik.

Jag håller med, det tyder på attitydproblem.Och det kan säkert slå igenom på den hantverkarens attitityd till kvalitet i sitt faktiska arbete också.
 
Thruxton skrev:
Oj, oj, oj, skulle aldrig våga anlita hantverkare som dubbelparkerar...:rolleyes:
Med respekt vilken forumdel vi skriver i och TS fråga ska jag inte gå i klinch med dig om betydelsen av en dubbelparkering eller behov att ironisera.

Hempularen utvecklar den meningen jag hade - tecken på attitydproblem. Om det är branschkutym kanske det inte är något att ta hänsyn till i valet mellan olika leverantörer.
 
hehe ställde bara en snäll fråga om c4 hus,och att dom vara såna busar att dom dubbelparkerar kunde jag aldrig drömma om *L* ,vore kanske något för tv,s byggfusk.
själv höll jag på att smälla med bilen då trivselhus säljaren i jönköping missade högerregeln,så dom ska man allt passa sig för hehe.
åter till ämnet verkar husen annars va bra ??
 
haha, han skojade ju bara... Tarfikvett är alltför ovanligt. Filbyten framför näsan utan blinkers mer regel än undantag - skulle man vägra anlita trafikdårar får man nog bygga huset själv.
 
Bumpar tråden.

Har planer på nybygge och där C4-hus är en av hustillverkarna vi väljer mellan och är intresserad av era erfarenheter, bra som dåliga.

En positiv sak var att dom kopplade in arkitekt direkt från början.

Kom igen med era åsikter!
 
VARNING för C4 hus, vi har erfarenhet av C4-hus och vi är extremt missnöjda så och våra grannar. Fel åtgärdas inte, vägrar prata med oss, inte heller ledningen i Kristianstad vill prata om vårt missnöje. Jag skulle inte satsa mina pengar på att köpa ett hus ifrån C4hus.
 
Stajz70 vad är det för fel du pratar om ?
 
Vet inte om de är bättre eller värre än någon men i närheten av där vi bor har C4 hus, NCC och någon till byggt upp ett helt nytt område. Måste vara minst 30-40 C4 hus av alla där.
Jag känner flera i området och just C4 husen har haft en hel del konstigheter med sneda golv, olika höga trappsteg etc. Direkt byggfusk vad jag kan förstå. De har dock där varit rätt bra på att åtgärda fel något som NCC inte inte fått någon vidare kritik för...

Nu har jag ingen direkt egen erfarenhet av C4 hus så det jag hört är från bekanta i området som berättat...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.