Hej!
Vi håller på och renoverar hallen i vår bostadsrätt och tänkte byta innerdörrar till nya fräscha när allt annat blir nytt och fint.
Problemet är att det sitter mässingsfärgade gångjärn på karmarna och vi vill helst slippa att byta alla karmarna också.
Så är det någon som vet vart man kan köpa antingen vita eller silvriga gångjärn löst?

Det är swedoor dörrar som sitter i lägenheten av "snap in" modell.


Mycket tacksam för tips om vart jag kan köpa dessa.

Mvh Andreas & Emma
 
S
clas ohlson med flera

bara åka till närmaste bygghandel
 
Okej, har sökt med ljus och lykta på diverse olika sidor på nätet men kan inte hitta något... har bara sökt på gångjärn men kanske ska söka på något annat så man får fram vad de har i sitt sortiment?
 
S
enkla svaret är att allt finns inte på nätet.
Brukar finnas butiker som bara lagerför gångjärn, dörrknoppar, handtag och liknande. men dom är så små som dom satsar inte ett öre på att få hemsida.
kollat i butikerna på tex beijer, bauhaus?
 
Har varit på Byggmax och Cheapy men ingen av dem säljer lösa gångjärn så det var därför jag började söka på internet i hopp om att kunna beställa dem där istället.
 
Moränen skrev:
Har varit på Byggmax och Cheapy men ingen av dem säljer lösa gångjärn så det var därför jag började söka på internet i hopp om att kunna beställa dem där istället.
Byggmax har ju ett "något" begränsat sortiment... Kolla hos någon mer välsorterad bygghandel så hittar du säkert. Exempel kan vara K-Rauta, Bejiers, Bahaus med flera.
 
Hej,

hittade du några?

Jag söker med ljus och lykta efter obehandlade snap-in gångjärn (metallfärg/rostfritt/borstat alu/krom...).
Och ja, jag har letat i fysiska butiker.
Vita och mässingsfärgade finns det hur många fabrikat som helst av, men inga metallfärgade.

Någon som har tips?
 
Tror inte att jag någonsin har sett det. Tror du går sikta på omlackning/slipning av vita eller mässingsfärgade.
 
Jag har metallfärgade snap-in i min kåk men dom är sen -74 så det kan ju bli tufft att hitta idag. Begagnatmarknaden kanske?
 
Äntligen har jag hittat några jag tycker funkar.
Specialbeslag i Gbg har (http://www.specialbeslag.se/)
(i skrivande stund är dom slut då jag tömde lagret :D)
Dock så finns de inte upplagda på hemsidan.

De är inte obehandlade, utan typ epoximålade i metallfärg.
Kostar 58 kr/styck, så något dyrare än vita/mässing på clasO och liknande, dock så upplever jag de metallfärgade som något mer gedignare.
 
Jag letar också efter snap-in gångjärn. Skulle vilja pimpa mina. Hittade en bild på google, men inte vart man får tag på dom. Någon som vet?2010-karmdel-allmoge-massing-v2-180x300.jpg
 
Lite sent svar men har själv letat efter liknande. Assa har dom. "2010 Allmoge mässing"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.