Hej !

Är det någon som kan dela med sig av erfarenheter från A-hus 1-planshus, nyckelfärdigt?

/Pierre
 
Kvalitén på slutresultatet kan variera kraftigt beroende på vem som bygger huset åt dig.
Här i Skåne bygger de intr på totalentreprenad, utan det är general- eller delad entreprenad.
 
Hej
Gjorde precis rörjobbet på ett a-hus, och när det är totalentreprenad så får man ett fastpris på hela rörjobbet, då får man stå för alla rör och delar förutom golvvärme och porslin blandare. Detta gör att det är dålig förtjänst som rörarbetare i mittfall iallafall och då märkte jag att många gör jobben slarvigt för de får ändå samma betalt. Istället tjänar a-hus på material och golvvärme så kunden får ändå betala lika mycket men "kanske med ett sämre resultat". I det A-huset som jag gjorde och säkert alla a-hus så säljer de svedbergs grejer som jag personligen tycker är skit, tex inbyggnads wc som inte är godkänd efter svenska standarder med tätskikt, och badkarblandare som läckte. Nu gjorde jag mitt a-hus lika noggrant som vanligt men med dålig förtjänst så jag skall inte göra något a-hus till.
Annars tycker jag att det är rejäla hus då det är en riktigt bottenplatta och bra isolerat. Personligen gillar jag inte deras arkitektur men det är ju en smaksak.
Om du väljer a-hus eller någon annan hustillverkare så fråga om du får åka ut och kolla under byggtiden på ett annat hus och ser det bra ut och det är seriösa hantverkare så be att få samma hantverkare till ditt hus för det kan skilja dag och natt beroende på vem som gör det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.