Jag måste nog säga att jag tycker det ser ganska instäng ut i den ritning du gjort billy_baver.. Blir ju en ganska lång korridor utan fönster genom lägenheten. Det är ju en absolut tänkbar planlösning om man skulle göra det till en trea, men det var inte riktigt tanken. Vill hellre ha en lite mer öppen planlösning med mycket ljus och stora rum.

Mvh
 
Mikael_L
absorbater skrev:
Jag måste nog säga att jag tycker det ser ganska instäng ut i den ritning du gjort billy_baver.. Blir ju en ganska lång korridor utan fönster genom lägenheten.
Om det är priset för att få ett till, fullt användbart, rum så skulle jag också ta den där korridoren. :)

Alltså, att ha en lägenhet på 74 kvm och bara en tvåa är väl inte speciellt lysande. ;)
 
Nä om jag hade haft fru och barn så hade det inte varit lysande, men som ensamstående tänker jag nog lite annorlunda.

Mvh
 
Genom att helt enkelt lägga entrén via den högra ytterdörren från trapphuset möts besökaren av en "kik ut" tvärs genom lägenheten via köket och dess ena fönster.

Gör man på det viset får man också en teoretisk chans att bygga ut den tilltänkta klädkammaren i trapphuset. Den skulle passa förträffligt som kapprum. Men frågan är om det är värt sin kostnad. Konstruktionen blir lägenhetsskiljande, och måste därför fylla en del rätt tuffa krav för ljudisolering och brandsäkerhet.
 
Får man bygga ihop lägenheter, som är separata brandceller, i ett flerbostadshus utan bygglov eller åtminstone bygganmälan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.