Märkligt att de få som är nöjda i denna tråd är nya användare som aldrig skrivit något förut...
 
Jackie skrev:
En del utav Roxis inspirationsbilder på deras hemsida används utan att de frågar husägarna om tillåtelse först. Samma sak gäller för en del utav de husritningar på Roxis hemsida som är arkitektritade som husägarna själva har betalat för.

När huset är färdigbyggt, får husägaren en överraskning då de upptäcker att Roxi byggt likadana hus någon annanstans i Skåne. Detta kan få vilken nöjd kund som helst till att bli en missnöjd kund.

Den referenskund Roxi använde sig utav för 2 år sedan, när vi skulle skriva kontrakt med dem, pratade varmt om Roxi, är inte längre så nöjd med dem, efter att ha sett sina husritningar på Roxis hemsida.
Efter att kunden påtalat detta, har de endast bytt namn på huset på sin hemsida, men ritningarna finns kvar på hemsidan. Någon ersättning för detta har kunden aldrig fått.

Anledningen till att jag vet om ovanstående är att jag känner kunden sen barnsben.
Tragiskt (och korkat) att de inte har fler kunder än att de måste lägga ut de som är riktigt, riktigt missnöjda. Jackie; har arkitektkontakten gått via Roxi i fallet ovan? Om inte så har arkitekten upphovsrätten till ritningarna. Har ni fått ritat ert hus via Roxi?
 
Jag tycker att den här tråden har spårat ur och stänger den.
 
Roxi Stenhus meddelar:

Roxi Stenhus gick i konkurs för en månad sedan på grund av kraftiga ekonomiska bekymmer. Hela koncernen, Trimera AB, där Roxi Stenhus AB ingick har därefter också gått i konkurs.

Konkursboet efter Roxi Stenhus AB har nu köpts av Cia Sigesgård och Thomas Rosvall. Cia Sigesgård kommer från betongbranschen och har senast arbetat i ett större fastighetsbolag. Hon driver även ett eget fastighetsbolag. Thomas Rosvall är grundare och VD i Skånska Trähus AB och Skånska Takstolsfabriken AB.

Varken Thomas eller Cia har varit inblandade i tråkigheterna som det skrivs om på denna sida. Vi vill inte tala illa om grundarna eller den tidigare ledningen. Vi kan bara djupt beklaga att det finns personer som råkat så illa ut. Vi ska göra allt i vår makt för att det inte ska inträffa under vår ledning.

Tråden som finns på denna hemsida handlar inte om oss och nuvarande Roxi Stenhus, det vill vi förtydliga.

Tack för er tid!

Vänligen
Roxi Stenhus AB
 
Mikael_L
Borde dom inte byta namn då? :O
För jag antar att det inte finns mycket värde i det gamla namnet ...!?

Men jag önskar er lycka till och hoppas att det går bättre med den nya företagskonstellationen då.
 
Jag köpte ett tjugotal dörrar till min kåk från från konkursboet. Den enes bröd... :)

Man får väl önska lycka till med nystarten då! ;)
 
Dags att ta bort tråden/byta rubrik så att de nya ägarna slipper dras i smutsen pga tidigare ägares klavertramp?
 
Håller inte med.

Saxat från deras nuvarande hemsida:

"Vem är Roxi Stenhus ?
Roxi Stenhus är ett privatägt skånskt företag med långa och goda erfarenheter inom bygg- och fastighetsbranschen.

Man försöker hävda att bolaget har en lång historia av att bygga hus. Då är det ganska viktigt att ev. kunder kan få en bild av hur den gamla historian ser ut. jag tror att nya ägare till ett konkursbolag måste bestämma sig. Antingen jobbar man upp bolaget ur skiten, det innebär att man är helt öppen med att det gamla bolaget var skräp, "men nu... osv". Ser det som att nu kan ryktet bara bli bättre.

Eller så gör man ett "clean cut" och skär bort historien helt och hållet.

I deras inlägg här på forumet så försöker de framställa det som att de skär bort historien, men i deras marknadsföring försöker de framhäva sin långa erfarenhet som företag. Då är det väl motivierat att allmänheten får reda på att den långa erfarenheten består av att undlåta att bygga färdigt husen, och skicka advokater på sina kunder för att få betalt för hus som inte är färdigbyggda, inte ta ansvar för att husen rasar ihop under byggtiden osv.
 
Låter iofs rimligt. De bör kanske överväga ett namnbyte...
 
Hej
Gunnar Bohlin är i farten igen med ett nytt bolag, Bygg City i Skåne AB. Bolaget registrerades 2010-11-02, antagligen visste man väl redan då vart det barkade med Roxi Stenhus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.