Hej Är ny på detta forum.
Jag har problem med min AM och vill kolla om någon annan haft samma fel som jag.
Den har gått utan problem i 4 säsonger men förra sommaren så hörde jag ett knäppande ljud från den.
Nu i år så stannade den och larmade för att drivmotorn höger bak var defekt..
När jag demonterade motorn fick jag se att skruvarna till fästet gått av och motorn snurrat runt med kablarna virat runt motorn..phuuu.
Tog lös allt och borrade ur,gängade om,kollade kablarna och monterade tillbaka.
Men fortfarande samma felmeddelande.
Har provat allt..T.o.m. att skifta sida på motorerna men han larmar ändå för H drivmotor defekt..
Tilläggas kan också att motorn går ändå en stund ( ca: 10sek ) innan den lägger av..
Mycket tacksam för hjälp ...kan inte riktigt vara glad när min käraste ägodel är trasig ..
 
Vad är en 230 acx och vad är en AM (radio för mig)

Protte
 
AM=automower Husqvarna robotklippare modell t.ex 230

men lite friskt att anta att man vet ! om det inte är en sån tråd......
 
Ursäkta att jag tog detta för givet...med de som har en automower borde nog veta vad jag menade.
 
Om felet inte följer med till andra sidan så kan styrkortet vara skadat. Har du servat den regelbundet? Har du inte gjort det så är fuktproblem troligast, då fettet mellan chassihalvorna förmodligen försvunnit/torkat ur. Be din ÅF köra en Autocheck.

För övrigt så finns det en utmärkt tråd för Automower där det står mycket, onödigt att skapa ny tråd för enskilda frågor. http://www.byggahus.se/forum/traedgardsmaskiner/144555-husqvarna-automower.html
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.