Hej forumet
Jag ska förhoppningsvis köpa ett golv idag, till min nya friggebod. Boden ska användas i konstsammanhang, för utställningar och golvet kan gärna vara lite svagt grå-akigt.

Det ska inte vara nåt lyxigt men får i sammanhanget se lite uttänkt ut.
Sen är kruxet att boden kommer att stå med bara lite grundvärme eller kanske t o m heltouppvärmd... har inte bestämt mig här. Det blir el-element så det är egentligen bra om den kan ha lite grundvärme bara när det är svinkallt. Antar jag.

Hursomhelst. Golvet.
Jag har läst mig till att laminat är uteslutet pga värmeväxlingarna. Vad kan jag välja istället?
Vill inte gärna lägga mer än max 100:-/kvm

Stugan och också golvet är isolerat. På isoleringen ligger brädor. Billigaste ohyvlade sorten.

Nån som har tips att ge innan jag drar och handlar?
Bauhaus, K-Rauta eller Rusta?

Tillägg lite senare:
Har kikat vidare och funderar på:

Rusta:
Laminatgolv Elegance Silverek Decco 79:-/kvm

Laminatgolv ljus ek 3-stav
49:-/kvm

Byggmax
Furugolv 15x112
Natur Ekonomiklass 100:-/kvm

Egentligen vill jag bara ha ett enfärgat grått golv.
Hur? Billigast?
 
Redigerat:
I boden bör man ha en plastmatta! Lätt att hålla rent och det händer inget om man spiller. Men det är min åsikt.

Hornbach?
 
Hej
det låter faktiskt ypperligt med plastmatta.
Nån som har erfarenhet av det? Är det inte svårt att lägga?
 
Homogena plastgolv kan vara lite bökiga att lägga om man inte är van. Heterogena plastgolv är lättare då de är mer följsamma. Men jag har svårt att tro att du kommer undan med 100kr per m2.
 
Vet inta namnet på plasten, men vi lade i min väns bod golvspont och en plastmatta från Hornbach. Bara fritt. Dock svetsades den med kallsvets i skarven. Funkar hur bra som helst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.