Mikael_L
Bästa tätskikten för amatören är nu frågan. (Fabrikat)
Och då menar jag någon slags sammanvägd poäng bestående av:
Lätt att montera.
Bra kvalitet.
Bra instruktioner.
Bra kundsupport
Bra pris.

osv osv.

Och som amatör är ju ett bra handhavande och bra och fullständiga instruktioner lite viktigare än lägsta pris.

Så nu får ni släppa fram lite erfarenheter. :)
 
Drömmare...

Enligt Paul blir det nog Lips.

Hemma kör vi med Biltema. Ett företag som kommer leva länge... Ska det hända ngt, kommer de att taga ansvar.
 
jag skulle rösta på ardex, tror det tätskiktet använder minst produkter, bara gummit folien och remsa (och manschetter såklart men det har ju alla) och även det drygaste fixet (flest kvm /kg) ca 1,5kg/m2
reklamation finns inte i ardex värld det bara funkar och snabba produkter är det också
priset är kanske något högre men mont.tiden är kortare
 
Mikael_L
Jag kan ju nämna att när jag hade (trodde att jag hade ;)) koll på läget för några år sedan så kändes LIP som det bästa. Men sedan dess har alla blivit foliebaserade, så nu har jag mer okoll än någonsin.
 
Mikael_L
nino skrev:
jag skulle rösta på ardex, tror det tätskiktet använder minst produkter, bara gummit folien och remsa (och manschetter såklart men det har ju alla) och även det drygaste fixet (flest kvm /kg) ca 1,5kg/m2
reklamation finns inte i ardex värld det bara funkar och snabba produkter är det också
priset är kanske något högre men mont.tiden är kortare
Något klet har dom väl också ???
Eller fungerar det som att man bara tejpar ihop grejerna?
 
haha ja gummit e kletet,
samma gummi som man använde att rolla med använder man nu att limma med och försegla skarvarna, folien läggs kant i kant och remsa över väldigt enkelt även om husen/väggarna är skeva
 
nino skrev:
haha ja gummit e kletet,
samma gummi som man använde att rolla med använder man nu att limma med och försegla skarvarna, folien läggws kant i kant och remsa över väldigt enkelt även om husen/väggarna är skeva
Samma princip med Biltemas.
 
nino skrev:
haha ja gummit e kletet,
samma gummi som man använde att rolla med använder man nu att limma med och försegla skarvarna, folien läggs kant i kant och remsa över väldigt enkelt även om husen/väggarna är skeva
Kör inte proffsen med överlapp för att slippa den dyra remsan?
 
det beror nog på vilket tätskiktssystem man använder... gör man det med ardex gör man fel
alla system har olika mont.anvisningar man kan inte säga att man ska göra på ett visst vis...
 
Jag tänkte köra med KeraSafe. Är det någon som har erfarenhet från det systemet? Åsikter?
 
S
tätskikt?? ute dass och slang i trädgården
 
SBH skrev:
tätskikt?? ute dass och slang i trädgården
Fredag kväll. Nu börjar den roligaste tiden på byggahus ;)
 
Jag gillar ju lip mycket därför att de ger bra support och jag är van att arbeta med det...

Nackdelen med de flesta av de som inte har speciellt lim för folien som lip har, är att man måste rolla utanpå folien i slutet också vilket man slipper med lips...

Dock är nackdelen med lip att man måste blanda limmet själv...
 
Bästa tätskiktet är våtrumsmatta, pretty simple... ;-)
 
thomasx skrev:
Bästa tätskiktet är våtrumsmatta, pretty simple... ;-)
Sant. Men inte statushöjande ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.