Tycker att de två nya (nåja, sedan några veckor tillbaka) rutorna uppe till höger som visar mest lästa respektive nya ämnen i det aktuella underforumet är lite tråkiga. Varför pusha för inläggen i det aktuella underforumet? De har man rimligtvis redan en viss överblick över då man valt att läsa i ett underforum. De gamla länkarna till senaste inlägg oavsett underforum var den största anledningen till att jag ibland hittade till underforum där jag normalt inte postar eller läser.
 
Redigerat:
De allra flesta av våra besökare (närmare 90%) kommer från Googles sökmotorresultat direkt in i någon av våra forumtrådar. En tanke med Mest lästa just nu och Nya ämnen är att förse besökaren med relevanta länkar inom just det aktuella området. Senaste inlägget kan ju handla om (och handlar ofta om) något helt annat.
 
Tråkigt :(
 
Men vad är det som är tråkigt? Är det utseendet på rutorna eller är det att man inte ser senaste inlägget på alla sidor eller är det både och?
 
Både och skulle jag vilja säga. Personligen hade jag jag tyckt det var roligare med rutor som visar populära ämnen "globalt" samt något liknande det gamla där det länkades till senaste postade inlägget globalt.

Är dessa 90% användare som trillar in via Google icke-inloggade användare eller finns det en större mängd som trillar in via Google men är inloggade via kaka?
 
"Mest lästa just nu" globalt visas idag på forumets startsida men bara där. På övriga sidor visas Mest lästa just nu i aktuella forum.

Jag saknar också senaste inlägget "globalt" lite grann och väntade bara på en reaktion när jag tog bort den. Och nu kom den. :) Hoppas kunna visa upp den igen någonstans inom kort.

De allra flesta som kommer via Google är icke inloggade.
 
Per Eskilsson skrev:
Jag saknar också senaste inlägget "globalt" lite grann och väntade bara på en reaktion när jag tog bort den. Och nu kom den. :) Hoppas kunna visa upp den igen någonstans inom kort.
Det intressanta är att du själv, som ägare av företaget bakom Byggahus.se, rullar ut idéer du inte tror på skarpt på produktionssite... :)
 
Mest lästa just nu syns också från "senaste inlägg" sidan...
 
Kan rutan "mest lästa" verkligen stämma ? (i den mening att trådarna där verkligen ÄR mest lästa just nu?)
Jag blev nyfiken på ett ämne i rutan mest lästa, å' precis innan jag svararade på den, upptäckte jag att tråden var från, typ 2003 eller nå't sånt (kunde sen inte hitta tråden)

Lite konstigt ...:cool:


jokomoko
 
Jag har uppmärksammat samma sak. Och om man dessutom scrollar ner och tittar på "läses just nu av:" så är det sällan någon mer än jag som läser tråden.

Det verkar som att funktionen behöver en översyn, alternativt skrotas.

/Vojma
 
Ingen respons på det jokomoko och vojma och nu även jag upptäckt? För ett tag sedan blåste jag liv i en tråd som var urgammal på grund av detta. Trodde den var aktuell och kollade inte så noga på datumen....
 
Nej intresset för att följa medlemmarnas önskemål är inte vidare högt här.

För ett halvår sedan var fet en omröstning huruvida titlarna skulle finnas kvar eller inte. Titlarnas vara eller inte vara var tydligen så allvarligt att Per skickade ut ett meddelande till samtliga(?) medlemmar. Resultatet av omröstningen blev att dom skulle bort alternativt bytas ut. Ingenting har hänt ännu...

Det kom även till en överenskommelse om att moderatorerna skulle lämna en motivering är dom stängde trådar. Detta sker ytterst sällan.


---
- /Vojma
 
Jag har i min enfald tyckt att "Mest lästa just nu" funkat när jag testat. Men nu ser jag att så inte längre är fallet. Förmodligen kommer vi att skrota denna funktion.
 
Ursäkta att vi har varit dåliga på att svara här. Sedan i juni månad håller vi på att bygga om sajten, vi hoppas vara klara om någon vecka. I juli månad har vi haft semester.

Angående titlar och omröstningen så visade sig intresset vara väldigt svalt för att delta i omröstningen. Vi tolkade det som att de flesta inte var intresserade eller helt enkelt tyckte att det var bra som det var. Jag hade kunnat tänka mig att byta titlar om jag eller någon annan hade ett bättre förslag, men jag har inte hittat något bättre.

När har en tråd stängts utan motivering från moderator? Mig veterligen motiverar vi från och med nu stängningar med ett avslutande inlägg. Vi byggde en funktion så att raderingar av inlägg skulle synas automatiskt, men tyvärr visade den sig omöjliggöra uppdateringar av forumet. Därför fick vi ta bort den.
 
Om allt går enligt planerna så är Mest läst just nu borta inom en vecka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.