Hej..
Har ett problem som ngn kanske kan hjälpa mig med....

Vi har en dusch som är 90 cm bred och vi måste ha en skena i taket till draperiet är det ngn som har ngt förslag på vad jag ska använda mig utav???
Vi kan ineskruva fast den i väggen pga att vi har glasvägg...
Min tanke är på en skena fast Skruvad i väggen och sedan ngr slags kedjor som man hänger fast draperiet med..
Men vi har 2.30 i takhöjd så draperiet måste ner till marken därför tänkte jag ngr kedjor som den får hänga i???
Tacksam för lite hjälp... ??? ???
 
Jag hade tvärtom i min gamla lägenhet. Där hade jag 2,80 i takhöjd. Hängde upp en skena i kedjor från krokar i taket. Skenan var en draperistång i metall, vet inte vad den heter, men en sådan där med skåra baktill som man trär in "plastpluttar" för att hänga gardinkrokar i. Duschdraperiet satt alltså i vanliga gardinkrokar i skenan som i sin tur hängde ner från taket. Duschhörnan var i vinkel så jag kunde inte fästa skenan i enbart väggen, därav kedjorna från taket. Fungerade alldeles utmärkt!

Men i ditt fall kanske det inte funkar om du inte kan skruva i väggen...min skena satt även fast i väggen för att den inte skulle dingla allt för mycket.
 
Men om du fäster en sådan här gardinskena direkt i taket och sedan har krokar både i skenan och i duschdraperiet och sedan kedjor däremellan, då borde det väl funka?
 
IKEA har numera en sån skena den heter Kvadrant och har ett mycket mer humant pris än övriga jag sett på marknaden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.