Jag och sambon pratar om att bygga hus och har fundrat litet på Fiskarhedenvillan (vilka är ganska stora var vi bor) och tänkte litet på just det här huset:

http://www.fiskarhedenvillan.se/vara_hus/Funkishus/Porfyren/

Är det ngn som vet ngt om FV? Bra? Dåliga? Ngn annan som byggt med dem? Eller ngn som låtit bli att bygga med dem? Varför?
 
Hej
Vi håller på att bygga ett Fiskarheden, visserligen ett Morkullan.
Men jag kan bara säga att vi än så länge är jättenöjda.
Jag har nog inget dåligt att säga än så länge, allt verkar vara rejält till skillnad från en del prefabhus.
Men det kan ju bero på att det i princip är ett lösvirkeshus.

Mvh Martin
 
Vi bygger ett hus från Fiskarhedenvillan nu, och är mycket nöjda hittills! Min sambos bror har byggt med Fiskarheden och är också nöjd.
 
Jag och min sambo bygger ett hus med Fiskarheden. Det har varit en del strul med vad som sagts mellan oss och säljaren och mellan säljaren och entreprenören som bygger men huvudkontoret på Fiskarhedenvillan har faktiskt hitills löst alla situationer som uppkommit med bravur.

/M
 
Vi bygger också med fiskarheden. Flyttade in i januari, men det är inte klart. Jag har haft en del kritiska inlägg tidigare men jag känner mig nöjdare nu.

Sammanfattningsvis så kan jag säga att det är sjukt mycket arbete (inte bara om man väljer att göra mycket själv utan även att hålla koll på alla entreprenörer och planeringen). Mycket man måste kontrollera (en del riktigt dumma grejer i vår ritning som vi missade). Men i slutändan så kommer vi att ha fått ett väldigt bra hus till ett väldigt bra pris.
 
Har en kompis som bygger som bygger en FHV i Falun just nu och han är hittils väldigt nöjd. Han jämförde många olika tillverkare innnan han valde FHV som visade sig vara mest prisvärt utifrån deras krav och behov. Han bloggar om bygget här på byggahus http://www.byggahus.se/bloggar/entro_p/2786-elentreprenaden-igang.html Ni kan också hitta fler som bloggar om sina byggen med FHV på vibyggerhus.se och sen tror jag även att FHV har länkar till bloggar som bygger med dem. Särskilt i dalarna tror jag att det är tryggt att bygga med dem eftersom de är så stora och använder sig av samma hantverkare som byggt deras hus med bra resultat tidigare (annars så skulle de troligen åka ut med huvudet före;)) Har flera också flera bekanta som byggt med dem tidigare här i dalarna som är nöjda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.