Nä, precis. Snarare "Om jag lägger om taket själv så räcker pengarna till att lägga ny dränering också, om jag gör det själv".
 
H
Jo, så är det, men man kan alltid försöka se positvit.
När jag har gjort en större renovering, bytt all fönster tex, så säger jag att nu blir det inget mer gjort på närmaste åren, men det tar inte mer 1.2 år så är man igång igen, en sak är säker, renovering tar aldrig slut :)
 
Jag stressade något otroligt inför installation av jord-VP och en massa mer VVS-jobb. Problemet var att jag inte hunnit måla väggen bakom rörinstallationerna, den var bara delvis spacklad. Så gott det går har jag nu försökt "kladda dit" en massa färg. Tar otroligt med tid (jämfört med vad det hade tagit att rolla innan) och blir bara kladdigt och fult.

Nu är allt förvisso i ett teknikrum där de estetiska kraven är låga, men ändå...

Nej, jag genar inte i kurvorna bara för att hantverkaren ska komma nästa gång. Jag ringer och bokar om.
 
Ja som några skrivit så är ju måla fönster en riktig surdeg, och jäklar vad tid det tar...... På sommarstugan känns det som jag inte gör annat än att målar fönster.
 
Kom på en sak till jag inte gör om: Att lägga klinker på ett undermåligt träbjälklag. Ja, jag satte ju inte ens klinkret själv men underarbetet...riva upp alla golvlager, gräva ut massa säckar gammal skräpig isolering, klättra omkring och mäta och hyvla på krokiga och illa avvägda bjälkar, karva med stämjärn intill väggarna där inget annat kom åt. Skulle ha lagt marmoleum.
 
farzan: för o lägga salt i såret:

Det finns en bättre metod än så du gjorde med golvet, skruva raka reglar på sidan av de ojämna reglarna o väg av. De nyar är som högst vid de gamla krogigaste högsta punkt. O vips har du ett rakt bjälklag. Sedan kan jag inte leva utan min multimaster som skär snabbt o effektivt intill väggar:D

fast detta hjälper ju inte dig. jobbet är redan gjort:S
 
Jo jag känner till varianten med de nya reglarna men det gjorde jag inte då. Eller så gjorde jag det men tänkte "hur jobbigt kan det vara" (famous last words), jag minns inte...

Multimaster hade varit bra. Men det var innan jag skaffade min eller rättare sagt Boschs gröna snikvariant som hade funkat den också.
 
Ett bidrag till från mig. Jag kommer aldrig att försöka bygga ngt som ska vara snyggt utan de rätta verktygen. Byggde ett trädäck med endast en cirkelsåg som sjöng på sista versen. Det gick, men det hade gått ännu bättre, blivit snyggare OCH varit betydligt roligare om jag hade gjort det med gersågen som jag har nu!
 
Skulle aldrig skaffat barn. Hade hellre blivit fosterpappa :|
 
Hemmakatten
Aldrig, aldrig någonsin kommer jag att campa efter att ha bott i husvagn medans huset byggdes och duschade utomhus i minusgrader. Även toan var utomhus, men det var inte lika jobbigt som att duscha utomhus. Vattnet frös, maken fick gå ner till sjön (100 m) för att hämta vatten för att kunna raka sig. Dessutom var "dubbelsängen" i husvagnen ca 125 cm bred med väggar på 3½ sida. Husvagnen såldes iofs för samma pris vi betalt för den nästkommande år... Nä, skall jag resa nu så får det bli hotelstandard!!
 
Göran.W skrev:
Kan det bli värre än så här [länk]

[länk]

Säger bara herre djä.... vilket tröstlöst arbete
Att han bara orkat att ta tag i skiten.
Dom flesta hade nog tänt eld på skiten istället.
Hehe, tanken på tändstickor har slagit oss ett par gånger, men men, nu är det på väg på rätt håll iaf :)

Det finns nya bilder där sedan du postade detta inlägg.
 
Bo i hyresrätt. Aldrig kunna röra sig utan att gå på tå i sitt eget bo. Ständig rädsla för att minsta ljud skall generera en strid ström av ilskna lappar i brevinkast från bittra tanter i pensionsåldern som står med stetoskop mot väggen och bara väntar på att få något att göra av all sin tid. Eller tvingas sova med öronproppar, kudde plus täcke över huvudet för att övre grannens ungar just fått för sig att dansa rumänsk steppjojk med gummistövlar. Klockan 04:00. Tvingas gå förbi grannen på nedre plan som tror att han fortfarande bor på Afrikas savann och alltså följaktligen förvarar såväl madrasser som skinnsoffa på gräsmattan. Vintertid. Aldrig kunna grilla privat utan tvingas gå upp klockan 06:00 för att komma intill nån av de grillplatser som finns på gården innan någon av alla nysvenska storfamiljer lägger beslag på den hela helgen, samtidigt som varenda granne håller koll på EXAKT vad du gör hela tiden du grillar.

Tvingas se den lokala svennepundaren göra en av sina tvåhundra vändor mellan kvarten och busshållsplatsen. Tvingas slåss med pensionärer med obegränsat med tid och städmani om tvättider i tvättstugan så man till slut tvingas köpa nya underkläder i brist på rena. Behöva packa bohag och penaler enligt speciella schema för att få plats med allt, och ändå blir varje lösning en kompromiss i brist på utrymme. Eller varför inte klassikern komma ner till förrådet som återigen är uppbrutet...

Köpa hus är ett av mitt livs bästa beslut. Planerar ett två meter högt plank i sommar. Och den som beträder min tomt objuden har runt fem sekunder på sig att klargöra avsikt innan avhysning påbörjas. Mitt hem är min borg.
 
Kunde man gilla inlägg hade jag gillat SOCKEPLAST´s inlägg. Helt med på de noterna.
 
Kanske lite utanför ämnet men jag säger: Aldrig mer... Bilbingo q(;^;)p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.