Ungefär allt känns det som nu.
När det som är på gång på ovanvåningen nån gång blir färdigt så lär det dröja innan jag ger mig på nåt på entréplan.
 
Jag knackade ned all puts på murstocken, fogade om och har den nu som tegelvägg. Vilket jäkla skitjobb. Dammigt och tråkigt, kommer jag aldrig göra om.
 
Isolera och röja på vinden. Trångt, dammigt, mörkt och antingen svinkallt eller rena bastun. Det enda sällskapet är getingarna, spindlarna och smärtan när man kör skallen i ännu en nerstickande läktspik.

Det riktigt jävliga är att jag inte är klar än...
 
"A bachelor is a man who never made the same mistake once" (Okänd)

Har aldrig spacklat och målat ett innertak, kommer inte heller att göra, har insett att det kommer att bli ett helvete för ryggen, kommer anlita målare för det, resten gör jag själv. Annars är jag den typen som sällan gör om något jag gjort, har jag en gång gjort nåt provar jag gärna något annat nästa gång. :)
 
Håller helt med er som svarar "renovera gammal skit". Mitt förra hus var ett lik, och det tog aldrig slut. Mitt nuvarande hus var ett lik men jag sa till mig själv vad jag skulle renovera och framför allt INTE renovera. Nu har jag köpt en sommarstugetomt och njuter varje gång av att såga ved, röja skog och gräva drändiken.

Förstår helt enkelt inte varför folk tror att bygga nytt är jobbigt men att renovera är som i "Sommartorpet" Tycker snarare att normalrenoveringen verkar vara som i Arga Snickaren. Fy f-n vad skönt med nytt material och att slipa riva/laga upp 10 timmar först och bygga 2 timmar sedan.

/Anders
 
Anders, en sak som jag kom att tänka på när du skrev sådär är att jag har märkt att jag återanvänder mindre och mindre gamla skivor och virke och kör med nytt istället. Jag brukade ha världens dille på att spara brädstumpar och skivspill i "bra-att-ha"-högen, men efter att en granne i byn (jag bodde strax utanför Östersund då) flyttade med sig sin "bra-att-ha"-hög till Vetlanda, ett projekt på ett femtontal släpvagnslass, så fick jag mig en tankeställare. Nu sparar jag bara de finaste bitarna och bara tills nuvarande projekt är klart, sen åker skiten på tippen istället för ut i garaget.
 
mycke_nu skrev:
Det blir värre.. tro mej..

Men sedan blir det bättre igen! :)
Aha ;)
När blir det bättre igen. Efter att man dött ? :rolleyes:
 
Aldrig mer köpa ett hus som en annan hempularklant har varit och gjort en massa i. Jag är så jäkla trött på att nästan vad jag än ger mig på så går det en massa extratid på att rätta till det som han har gjort snett och vint eller för klent eller fult eller bara helfel i största allmänhet.

Aldrig mer köpa ett hus där kirskål har fått ta över trädgården, fy jäklar...
 
Aldrig mer köpa ett gammalt "sminkat inför försäljning" ruckel där allt utom ytterväggarna blev tvunget att bytas ut, nybygge eller nästan nytt blir det nästa gång o de 3-4 åren som jag slipper lägga på renovering tänker jag ta mig f-n lägga på att slå mitt gösrekord istället,
 
För 3 veckor sedan hade jag skrivit "aldrig mer ett badrum". Men när jag idag tänker efter så finns det nog inget jag känner att jag aldrig mer ska göra om. Ja förutom misstagen man gör då och då förstås. :)

Däremot så känns det tveksamt om jag, när huset är klart och vi är äldre, köper ett till hus med renoveringsbehov. Antagligen blir det lägenhet efter detta huset.
 
Det finns mycket jag inte skulle gilla att göra om, men "aldrig" är för starkt. Gräva ut 20 ton källargolv var inte så lattjo. Spackla och måla innertak är inte heller någon favorit. Renovera fönster var också tradigt. Putsa om källarväggarna var myyycket jobbigare än jag trott, osv.
Trots det, skulle det verkligen behövas så fick man väl bita ihop och göra det.
 
Måla på vått spackel... blir sådär...

Annars så har jag inte så mycket att göra saker flera gånger, man blir bara bättre och bättre för varje gång.

Måla innertak har jag inte så mycket emot, bredspackla glasfiber är bra mycket värre.
 
riva 2 tegelväggar för at flytta dom 2-3dm (byggde regelvägg sen) var ingen höjdare. kosta massor i form av containertömning o ett evigt skottande av kalkputs ner i säck o hanterande av en miljaaaard tegelstenar. dessutom var vissa stenar av packad lera. så när det regna så smälte skiten. jippi!!
 
H
Ett litet Tips så kanske det blir roligare!
Efter allt eget slit och sparade pengar (behöver inte anlita hantverkare) Åk till något trevligt ställe och vila upp er :)
Något att se fram emot och slitet känns mer positivt.
 
Känns inte som det blir några mera pengar kvar bara för att man gör arbetet själv :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.