Ja, vad i era projekt har ni med glatt humör gett er in på men aldrig kommer att ens tänka på att försöka igen?

Själv så kommer jag aldrig mer spackla och måla tak för det tyckte jag var ett helt helvete....om det blev bra?? Nja, bättre än när svärfarsan gav sig på taket utan att slipa spacklingen iaf :) men om man inte vet om skavankerna så ser man dom inte :blushing:
 
Jag skulle nog säga att jag aldrig mer någonsin tänker totalrenovera ett gammalt torp, ångrar att jag slösat bort 3 år på att snickra istället för att göra något jag tycker är kul.

Visst vissa saker är lite kul men sammanlagt så är det bara ett rent h-lvete.

Fast jag tycker det är kul att sitta och knappa runt på denna sidan ändå. :)
 
Jag tänker aldrig lägga om ett tak själv, pappa, läkta o.s.v....usch
 
Aldrig mer köpa ett hus och totalrenovera det. 6 år åt helvete.
 
Mikael_L
Glufsglufs skrev:
Ja, vad i era projekt har ni med glatt humör gett er in på men aldrig kommer att ens tänka på att försöka igen?

Själv så kommer jag aldrig mer spackla och måla tak för det tyckte jag var ett helt helvete....om det blev bra?? Nja, bättre än när svärfarsan gav sig på taket utan att slipa spacklingen iaf :) men om man inte vet om skavankerna så ser man dom inte :blushing:
Jag har exakt samma åsikt som dig ang innertak.
Gjorde taket i garaget, och efter allt jobbigt slipande och all färg som rinner ner och droppar ner på en så blir det sen inte ens bra resultat samt att alla skarvar spricker sen .... :@ :( q(;^;)p

Nä, i huset blir det bara färdiga takplattor överallt. :cool:

Annars känns det lite som att det här med att själv knacka och falsa överbleck och fönsterbleck kanske hade varit vettigt att låta en plåtslagare göra.
Jag är inte helt säker på att jag aldrig gör om'et, men plåtslagaren är iaf ett tydligt alternativ numera. :)
 
Välja gips på väggar eller tak pga massa arbete till ingen nytta :D
Gräsmattor att klippa, ska nu ha naturtomt.....
 
Aldrig mer renovera gamla fönster. Vilket evighetsjobb. Dessutom håller det bara ett par år innan det är dax igen.

Ett ord: Aluminium.

Sorry alla byggnadsvårdare, men man måste få leva lite oxo.
 
bila och gräva ur källaren tror jag tar en stund innan jag ger mig på igen. dammigt och tungt, och sällan att det är enkelt att få upp skiten sen... 25cm platta bitvis...
 
Skaffa barn. Man slösar en massa kärlek i 14 år för att mötas av fulla tvättkorgar, tomma kylskåp och "Ööööhhhh" varje morgon. ;)
 
BorgP skrev:
Skaffa barn. Man slösar en massa kärlek i 14 år för att mötas av fulla tvättkorgar, tomma kylskåp och "Ööööhhhh" varje morgon. ;)
Det blir värre.. tro mej..

Men sedan blir det bättre igen! :)
 
Köpt ett gammalt hus i så kallat gott skick och sedan börjat renovera. Inne på fjärde året har jag nu bestämt att det ska bli ett nytt hus. Slutrenoverat!
 
Jag ska aldrig placera ett brunnshål på måfå på tomten bara för att det passar mig för stunden. Nästa gång ska jag fundera lite mer över avstånd till infiltration och vilka regler som finns.
 
Glufsglufs skrev:
Själv så kommer jag aldrig mer spackla och måla tak för det tyckte jag var ett helt helvete....
Instämmer. Nacken tar mycket stryk, kan inte vara bra.
 
Aldrig mer dränera om ett hus själv! Tungt evighetsjobb och lera ÖVERALLT.
 
Göran.W
Jag kommer aldrig någonsin ta in en traktor grävare model större tidigt på våren när ler jorden är ordentligt fuktigq(;^;)p
Fy f... som det såg ut efteråt med 30 cm djupa traktor spår över hela gräsmattan:(
Dammen jag grävde up blev iaf brad^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.