Inte av just den, men köpte en liknande för många år sedan.

Den har funkat klockrent sedan dess, kaklat två kök under tiden.
 
Just maskiner i den prisklassen är inget att hurra för. Har själv en liknande sen flera år tillbaka. Redan för 4-5 år sen lovade jag mig att kasta den och köpa nåt bättre. Men fanstyget fungerar och har hunnit med ytterligare 7 badrum. Hela släkten använder den. Och om 2 veckor ska den vara inblandat i min sons badrum. Men det blir sista gången ;)
 
Otroligt sällan man behöver annat än en vanlig "knäckare" och vinkelslip... ;)
 
Vinkelslip? :wow:
Du kommer inte att lägga min hustrus badrum ;)
 
Hahaha... Antagligen inte... ;)

Man använder naturligtvis inte den inomhus och där det blir synliga skärningar som inte "knäckaren" klarar så får ju naturligtvis min lilla briccolina komma ut ur bilen... ;)
 
Om man ska skära mycket kakel och klinkeplattor så är det en mycket bra maskin för en överkomlig slant. Att hålla på med vinkelslip är inte att rekommendera, för stor risk för arbetsskador.
 
Tigersågen skrev:
Om man ska skära mycket kakel och klinkeplattor så är det en mycket bra maskin för en överkomlig slant. Att hålla på med vinkelslip är inte att rekommendera, för stor risk för arbetsskador.
Visst... Men huur många plattor i ett badrum eller kök går inte att dela med en "knäckare"... :rolleyes:

Skulle jag plattsätta ett badrum med hjälp av en vattensåg finns det nog inte en enda kund som velat betala den extratid det tagit att dela alla plattor med en sådan jämfört med en knäckare... ;)
 
Amatör som en annan är, så har jag bara en vattensåg och ingen knäckare, får se om jag till nästa projekt skaffar en knäckare.

Men en nackdel med min vattensåg är att den dräller vatten runt omkring sig. Det kommer upp vatten på sågbordet, som sedan rinner vidare någonstans.
 
Vi använder våran till att skärau för uttag, rör, putsa snitt ... Amatörer ;)
 
Måste hålla med Pål, knäckare, hålsåg och vinkelslip. Man behöver ofta inte mycket mer än så.

Däremot köpte jag mig en där man kunde vinkla bordet, mest för att jag tycker att det är snyggare att gera plattorna istället för att sätta kantlister i plast/metall.
 
har ni något bra förslag på en bra knäckare då:)?
/
M
 
trojlee skrev:
har ni något bra förslag på en bra knäckare då:)?
/
M
OOO. Nu är det körd... ;):O
 
S
är mycket bättre med en bänkskärare än just just vinkelslipen.
vinkelslipen använder yrkesfolk för vi kan ej börja fixa vatten och ställe att va på.
tipsen för hemmafixare är att köpa en bänkmaskin. för man får en bättre överblick hur klingan skär.
 
T
trojlee skrev:
har ni något bra förslag på en bra knäckare då:)?
/
M
sigma3.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.