Hej

Är precis i startgroparna på att köpa ett hus innan det går ut på den öppna marknaden. Eftersom det inte går ut på den öppna marknaden så har jag ej tillgång till exakta mått och liknande.

Självklart ska jag besiktiga huset innan vi skriver papper, men huset är från 1945 och mig veterligen är taket aldrig bytt. Det ska alltså bytas.

Kan ni rekomendera en takläggare i stor-stockholm som är både bra och prisvärd? Tänkte självklart ta in flera offerter, men tips är alltid välkomna.

Huset är på 85+85 kvm i vinkel med "normal" lutning på taket. Hur många kvadratmeter kan det då röra sig om? Vad tror ni man skulle kunna landa på i kostnad?

Det är tegel eller betongpannor idag. Det ska bytas mot just tegel eller betong.

Tack på förhand!

Hälsningar

Johan
 
P
Vi har precis bytt vårt tak från betong till 2-kupigt lertegel. Anlitade DB-Tak och är nöjda med både pris och arbetet även om det drog ut lite på tiden p.g.a liten planeringsmiss med leveransen av tegel.
 
Hej och tack för tipset!

Vad fick ni betala/kvm?

Vad gjordes? Enbart byte av pannor eller allt (papp, läckt, pannor och plåt)?

Tack på förhand!

/Johan
 
Det vore kanonfel att inte byta papp och läkt. Det är det som normalt behöver bytas på ett tak.

Nu ärdet 10 år sedan vi bytte tak så min uppfattning om prisnivån är inte aktuell. Men ta in flera offerter, skillnaden i pris är häpnadsväckande.
 
P
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.