är på gång att hiva ut våran 3.5 tons pjäs som fyller vårt vardagsrum till brädden
och montera in en modern smäcker variant för att istället fylla sambons behov av
värme (hon blir inte varm av bara kärlek) .Och nu till frågan kan jag ta tillluften
direkt från grunden (torpargrund) eller ska jag dra ett rör till kantbalken och
sätta in en ventil där .till saken hör även att vi har en Munters avfuktare installerad
i grunden och då ska det vara tätt i grunden för att inte tillföra fuktig luft utifrån...:)
 
Löven4ever skrev:
är på gång att hiva ut våran 3.5 tons pjäs som fyller vårt vardagsrum till brädden
och montera in en modern smäcker variant för att istället fylla sambons behov av
värme (hon blir inte varm av bara kärlek) .Och nu till frågan kan jag ta tillluften
direkt från grunden (torpargrund) eller ska jag dra ett rör till kantbalken och
sätta in en ventil där .till saken hör även att vi har en Munters avfuktare installerad
i grunden och då ska det vara tätt i grunden för att inte tillföra fuktig luft utifrån...:)
Ja, ibland är det bra att formulera sig: det ser ut som du har besvarat frågan själv.d^_^b
 
Med andra ord: "dra ett rör till kantbalken och
sätta in en ventil där"
 
Mikael_L
Ja du har redan fått svar, men jag håller också med, undvik att dra in fuktig utomhusluft som får kondensera inne i krypgrunden. Rör gäller.

Dra ett 100-110 mm om det inte är väldigt kort. Och isolera det tror jag också att du bör göra.
 
precis som jag misstänkte ville bara höra fler säga det som bekräftelse
på mina tankegångar .
och tack för svaren /Stefan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.