Hejsan,

Vi ska tilläggs besiktiga ett hus inom kort och eftersom det är byggt -73 på platta så skulle vi gärna vilja ha med en mögelhund för att kolla grunden mm. Är det någon som vet ungefär vad en sådan kostar extra, vi bor i Växjö.

 
Om du söker på mögelhund på nätet finner du många länkar. Exempel: http://w1.448.telia.com/~u44802991/fragor.html#kostar

Risken med just mögelhundsjobbet är att det har dykt upp en del lycksökare. Ring runt och begär in offert; ta fram uppgifter på mögelhundförarens bakgrund & utbildning; kolla därefter med Anticimex eller annan 'seriös' firma och med förarens skola/utbildning liksom jyckens bakgrund.

Eftersom jag själv har jycke, har många jyckekompisar ... och har hört att arbetslösa jyckeägare hittat just denna nisch för sysselsättning blir jag ytterst suspekt ... ;)
 
RoTe
Hyr in mig, jag tål inte mögel. ;)
 
Tackar för svaren, jo vi tänkte begära in just utbildningsbeviset på hunden o föraren. Pratade precis med Anticimex o det fanns ingen hund att tillgå via dem och de hade ingen inom en 10 mils radie som de kunde ta in heller... :-/ Vi bor i Växjö o den närmaste hunden tidigare fanns i Kalmar men hade pensionerats för ett par år sedan.

Som "tur är" tål inte min sambo heller mögel så vi får väl sätta henne där ett par dagar o kolla hur hon reagerar! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.