Mina golv läggs om då dom glipar och har sig. Tog fatt i en bit och sökte på tarkett och fick då fram en bild som såg exakt likadan som min bit. Bilderna är lite dåliga då jag var tvungen att fota på nära håll.

"ekparketten" är 3mm tjock, mellanskiktet, vad det nu är för något är 8mm och den tunna skivan bakom är 1mm. Sen såg det ut som masonit på ena hörnet. Det stod Parador på en bit. Detta kallar inte jag för ekparkett för då ska det vara ek rakt igenom.

tarkett.jpg

tarkett1.jpg

tarkett2.jpg
 
Det har väl gått lite inflation i namnet parkett genom åren men det du visar en bild på kallar jag lamellparkett och är (med mycket tur) omslipningsbart 2-3 gånger. Parador är väl det som bauhaus kör med för runt 350 kronor / kvadrat
 
Tack! För informationen jag fick var att det skulle vara oljad parkett men jag hävdade att det inte är oljad ekparkett. Han sa att du får kalla det för vad du vill. :)
 
Redigerat:
Idag kallar väl nästan alla det parkett...

Vad kostar "riktig parkett" (massivt) eller finns det inte ens?
 
Tja, oljad lamellparkett kanske man man kan kalla det utan att ljuga allt för mycket. Inflationen har väl gjort att i många sammanhang så syftar man på lamellparkett när det står parkett. Ser man på beskrivningar av nyproduktion och bostadsannonser idag tycker jag det generellt är så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.