Tänkte bygga en pergolaliknande träkonstruktion ovanför min kommande altan (trädäck). Såg i boken "Allt om Trädgård" någon som t o m lagt sånt där genomskinligt plasttak ovanpå, och det såg rätt ok ut när det var klängväxter som delvis dolde det. Min fru hatar dessa plasttak, men jag inser liksom att vi bor på ett ställe där det regnar rätt mycket. Då är det skönt med tak.

Men som rubriken säger. Jag vill ha inspiration, så bjud på lite bilder på era pergolor.
 
pages.globetrotter.net/dianen/pergola.htm

She will be enchanted...
 
billy_baver skrev:
pages.globetrotter.net/dianen/pergola.htm

She will be enchanted...
Hm... Tack. Den kraschar dock min Internet Explorer varje gång jag försöker kika in där
 
Egendomligt...

Försök med Netscape!
 
Håller helt med din fru om uppfattningen av plasttak :p. Utanför uterummet finns en pergola som min käre bror snickrade på min begäran för snart 8 år sedan. Konstruktionen är byggd av impregnerat regelvirke av olika dimension med läkt som översta stöd för alla växter som skall bilda tak. Det är inte vattentätt men fyller den funktion jag söker. Du får en vinterbild som visar hur stommen ser ut. Som skydd på norrsidan sitter en färdig spaljé köpt på Coop och mot öster en armeringsmatta där en ros tar stöd på sin väg upp på taket.
 
  • katter_012.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.