Har precis skaffat kåk och nu stundar det viktigaste inköpet för altanen - grillen! :) Har spanat in mig på en Weber Genesis S-310 som verkar riktigt kompetent. Undrar om någon här på forumet har en sådan och kan dela med sig av erfarenheter?

Nåt som slog mig idag är att det kanske blir ett väldigt blänk om solen ligger på eftersom den är helt i silver. Det finns ju en E-310 också som är svart/silver som kunde vara ett alternativ. Har inte jämfört ännu om funktionerna är desamma. Dock tycker jag S-310 är aningen snyggare...
 
Har inte någon erfarenhet av just den. Weber är bra grejer med hög kvalité, men aningen högt pris.

Har i ett par dagar jämfört gasolgrillar hos alla de stora bygghandlarna och kommit fram till att K-rautas Cello Gourmé 4 är mest kvalité-grill för pengarna.
4.995:-
Rostfria galler och flametamers, bara att köra i diskmaskinen.
Varmhållning, sidoplatta, stekplatta, man kan ha gasolflaskan i skåpet, kapsylöppnare !! - och dessutom snygg design
( Finns även en Gourmé 5 som är snäppet värre.)
Kolla i alla fall på Cello först innan du bestämmer dej.

(som du förstår så är jag redan frälst :blushing: :blushing: )
 
Är relativt nybliven ägare till en S-330 (också rostfri). :)
Har överdrag till den när den inte används men har de ggr. jag grillat på dagen i fullt solljus inte störts av reflektioner. Det är inte så många delar som är blanka, utan det mesta upptill är borstat (som rostfria vitvaror typ).
Beställde min från www.lindarn.se och har bara goda erfarenheter från köpet.
 
Tack för svaren! Titanium, ska åka förbi K-rauta och ta en kik!

FredrikR: Vet du om det är nån skillnad mellan E-310 och S-310 förutom att E har fler svarta detaljer?
 
Har varit runt och spanat och valet föll till slut på en S-310. Just att det mesta är rostfritt på den är ju en klar fördel framför E-310. Köpte till ett skydd och ett redskapskit. Nu är det bara att vänta på att allt dimper ner i brevlådan och att grillvädret kommer tillbaks... :)

Tack för hjälpen!
 
Spontangrillandet här har ökat sen 330n anlände :)
Tror du kommer bli nöjd med ditt val!
 
Hihi!

Tycker mig se flertalet billiga gasolgrillar på tippen i början av sommaren. Rostiga och allmänt grisiga. Köp något som man kan ställa höga krav på och möjlighet att "reklamera" ordentligt.

Lagavulin
 
Grattis in i Weber familjen Freddan !:);)
Du kommer att bli väldigt nöjd med din nyinköpta grill.

Om du inte redan beställt det så rekommenderar jag att köpa ett weber överdrag som passar din dyrgrip....

Mvh

Veritas

(som är inne på andra grill-säsongen med en Weber Genesis e-310)
 
Instämmer med Veritas ang. överdraget, samt en gallerborste.
(sen äre bara fantasin och plånboken som sätter stopp för övriga 'bra att ha saker')

Fick mail idag om att stekplattan som var restad då jag beställde grillen skickats idag. :)
 
Tack för välkommnandet! :D Beställde ett överdrag och redskapskit också. Grillen är restad men förhoppningsvis dimper den ner samtidigt som vi får tillträde till huset. :) Stekplatta låter nice, sån får det nog bli sen. Kanske ett skåp att sätta framför gasolflaskan också (eller ett överdrag) men det är ju mest lull-lull.

Har ni låst fast era dyrgripar på nåt sätt? Funderar på att ställa grillen på altanen och skulle då kunna sätta fast den med en kätting runt en stolpe men då blir det ju i trä och kanske inte så värst säkert. Kommer hem, grillen är borta och altanen söndersågad. Kanske lite paranoid men det finns ju rätt driftiga tjuvar där ute.
 
He he... jag förstår dina tankegångar freddan....hade desamma förra året (då vi köpte hus) & såg framför mig (i fantasin) ett par pundare som lastar över min älskade genesis i en stulen pickup.....så, jag ringde försäkringsbolaget vi har hemförsäkringen i & berättade som det var...att vi köpt en gasolgrill som jag ämnade ha stående på altandäcket (under tak) året om... & undrade hur de ställde sig utifall att den blev stulen. Svaret var att de inte hade några förbehåll.

Vetefan om det hjälper att kedja fast den....vill pundarna ta den så gör de det & har man då kedjat fast den kanske skadorna runtomkring blir värre.

Apropå gasoltuben... jag har min PC-10 stående jämte grillen & den ryms precis under överdraget.

Kan ju bara säga det att det är en ljuv lycka efter att ni flyttat in i huset & du monterat upp din Weber & sitter på altanen med valfri dryck i näven medans maten ligger på grillen :)d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.