Hej!
Jag har nyligen lagat min Miele tvättmaskin från 1992 och min Miele diskmaskin från 1994.
Räkningen gick på drygt 400 €, men nu fungerar de bägge igen och alldeles utmärkt.
De har körts dagligen i alla år, då vi är en familj på 4-6 personer. Till saken hör att vi bor på Gran Canaria där vi har jättedålig vattenkvalitet med mycket kalk och andra föroreningar.
Miele kostar en del vid inköp, men enligt min erfarenhet är det värt vartenda öre.:)
 
Har en inbyggnadsugn-jävel från IKEA som förra ägaren satte in, aldrig mer kan jag meddela...

Totalt kass värmespridning, dåliga funktion, t.ex. måste man stänga av och sätta på den igen om man har använt timern och vill ställa in en ny tid. Kass kvalitetskänsla i allmänhet.

Alla som har barn vet att barn nån gång i livet älskar att vrida på vreden till spis/ugn, det du kommer upptäcka på en IKEA-ugn är att dessa vred går att lossa ganska lätt.. Det kanske är en barnsäker feature, vad vet jag...

Köp Siemens, det är min rekommendation.
 
Många intressanta svar här i tråden. Just nu lutar det åt att vi köpet ett IKEA kök men att vi skippar vitvarorna. Kikat en hel del på Gorenje som vi tycker gör riktigt snygga produkter. Men vilken djungel det är alltså....helt galet...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.