Jag vill ha en vattenutkastare på baksidan av huset, men behöver idéer om hur jag ska dra rören, eftersom kopplingen (väl?) inte får sitta dold inne i väggen. Det är ju inte så kul att ha rör som sticker ut i vardagsrummet...
Jag har en inspektionslucka till några kopplingar i en mellanvägg till badrummet, där jag kan ta vatten och ev. gå upp via vinden och ner i närmaste yttervägg. Frågan är bara hur jag gör för att få det tillgängligt för kontroll.
Hur har ni andra det? Sätter man bara utkastare i yttervägg mot badrum, tvättstuga eller kök?
 
Drog PEM-slang i krypgrunden. Men du har kanske ingen krypgrund? Berätta hur ditt hus är konstruerat.
 
Nix, 1-plans trähus på betongplatta. Därav förslaget att gå via vinden (men det kanske är olämpligt?). Lösull på vinden.
Har en liten idé om en inspektionslucka bakom soffan i allrummet, men undviker det gärna om det går...
 
Ingen som har någon idé?
 
Krilleman
Klart man kan dra upp vattnet på vinden men där råder ju alltid frysrisk, låter inte som en bra ide enligt mig. Håll dig på varma sidan av isoleringen, det brukar lösa många problem!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.