Hej

Hej
Jag behöver tips om var jag kan hitta en bra, kraftig väggmonterad torkställning för tvättstuga.
Allt jag hittar är väldigt enkla och klena konstruktioner (typ på Smarthem, Coop, Ikea).
Jag vill ha något rejält. Jag skulle helst vilja ha en konstruktion där pinnarna man hänger tvätten på ”sticker ut från väggen” istället för tvärgående typ ”tvättlinor”.
(Så här vill jag INTEatt det ska se ut: http://www.smarthem.se/59/p/torkstallningar/torkstallning-alma-vaggmonterad-fallbar/)

Tidigare hade IKEA en väldigt bra fällbar torkställning som jag använde i mitt förra hus när jag renoverade tvättstugan. Se övre högra hörnet på bilden: 3LBCBN2QDK2NV33J_3LGIGSESBIDI8UOU_____resize_s_800_0.jpg

Vet någon vad den hette och om man kan få tag på liknande någonstans?

Som bonus skulle jag också vilja ha tips på en lådmonterad, utdragbar strykbräda. Ikea hade en tidigare som även den har gått ur sortimentet. Smarthem har en men den är lite dyr…
 
Dina gamla hängare ser ut som byxhängare som 'IKEA använder i sina garderober, var det verkligen en separat tvätthängare? Ser smart ut iaf!

Angåden strykbräda så har flera kökstillberkare det, bla Myresjökök och Vedum jag vet dock inte hur dyra de är...
 
Hej
Tack för tipset.
Jo det är en "riktig" torkställning. Den är nog för bred för en garderob. Den går också som du ser att fälla in den mot väggen.
 
Tack Vitvaruhandlarn.
Dock var det inte i närheten av vad jag söker.
 
vet precis vad du är ute efter, men det verkar inte finnas längre. surt, eftersom jag oxå ville ha den lösningen.

som ett substitut, om än inte lika bra, finns ju denna från grundtal http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60047896 som man kan ha 2-3 st av. Inte optimalt, men inte att räkna bort heller Beror ju lite på utrymmet.
 
Jag har med den gamla Ikeas. Skulle köpa igen. Den är perfekt. Fattar inte att dom tagit bort den :(
 
Electrolux har en liknande, de har dock vett att ta betalt...
Måste den vara infällbar?
 
Iaf närfällbar i mitt fall.
 
alacs skrev:
Denna?

[länk]
Sorry den är för liten och för klen.
Ribborna ska gå åt andra hållet också...
 
JakanGranit skrev:
Electrolux har en liknande, de har dock vett att ta betalt...
Måste den vara infällbar?
Var hittar jag den?
 
Y
Ansy_74 skrev:
[länk]Sorry den är för liten och för klen.
Ribborna ska gå åt andra hållet också...
Jag köpte den. Stabil grundkonstruktion. Men väl hemma tyckte jag den var förliten.
Ikea har en liknande kökshylla i två längder med tjockare pinnar.
Funderar på ta pinnarna från kökshylla å sätta på torkställningen.
Fast då springer slutnotan iväg dock...

Fast det ändrar ju inte riktningen på ribborna dock..
 
Tar upp tråden igen.
Nån som hittat en bra lösning? Ska ev renovera tvättstugan i vinter.Har idag ett gammalt torkskåp som jag plockat av dörren på.Perfekt att hänga i men inte så kul om man vill göra om.Fast egentligen kunde jag ju köpa lite spray färg och måla det i nån kul färg eller...Ska byta golv mattan till en ny.Har inte råd att kakla eller lägga klinker.Har idag våtrums matta på väggarna oxå.Den ska ner sen kommer jag att måla väggen i nån fin färg istället.Har trä panel från taket och en bit ner.Målade den i en snygg grå färg i vintras så de mesta färger passar.Funderar på mörkt grått eller svart golv.Väggarna vet jag inte riktigt.Förslag mottages tacksamt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.