Det finns några underligheter här.

Har ni skrivit något avtal?

Är du säker på att du fått en offert på fast pris?
Anledningen till att jag undrar är två saker:
1. Du kan jobba av timmar för att hålla ner totalpriset. Vid fast pris måste ni ha kommit överens hur dina timmar skall beräknas. Dessutom så är det skattekniskt mycket komplicerat. I värst fall så kan företaget behöva betala skatt för ditt arbete som du i slutänden får betala.
2. De skickar med tidrapport. Det behövs väl knappast.
Hur är offerten formulerad? Kan det vara så att du har fått ett ungefärligt pris eller ett takpris?

Om det inte står något om ROT-avdrag i offerten så gäller priset före ROT-avdrag.

Om ni inte har skrivit avtal så lusläs offerten och ev. kan du skriva ner den här så kan vi kommentera.
 
henrikgran skrev:
Dessutom var det endast 5 dagars betalningsdatum på den.
Om inget annat är avtalat kan företaget bestämma när den skall betalas.

Om halva jobbet är gjort är det rimligt att du betalar halva arbetskostnaden och materialet (om materialet finns hos dig).
Jag tycker att du skall prata med företaget och kolla hur de tänkt.
 
Hur har det gått?
 
Jag är också i funderingar att byta tak i Värmland, är nyfiken på vad firman heter. Det verkar inte så aktuellt att anlita denna firma.
 
Som en måttstock brukar man räkna att materialet är 30% av den totala kostnaden för att lägga om ett tak.

Det var så mycket inlägg så jag orkade inte läsa alla, men hoppas det kan vara till någon hjälp.

Men betala inte deras timmar förrän jobbet är klart!! Möjligtvis materialet...

Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.